Straf

Hoe geven jullie je kleine straf als die echt niet wilt luisteren?
Een kennisje van mij die zette haar dochtertje van 2 in de hoek en haalt haar na een paar minuutjes. Nou dat hoef ik bij Evy niet te proberen, die is nog sneller weg uit de hoek dan ik weg ben gelopen.
Op de trap zitten is ze nog te jong want dan gaat ze naar boven.
Vindt het echt moeilijk om een goeie manier te vinden. Als ze niet wilt luisteren dan zet ik haar in haar (eet)stoel en draai ik haar naar de muur.
Ik was benieuwd hoe jullie dat deden.

Ik zet Jochem ook nooit in de hoek, ben van mening dat het op deze leeftijd geen nut heeft (althans bij jochem niet) Ik waarschuw heel duidelijk, oog hoogte (jaja die nanny heb ik gezien haha) Jochem dat mag niet!!
Doet tie het weer dan pak ik hem op en zeg Jochem dat mag niet, ik verplaats hem vervolgens naar zijn eigen speelgoed en zeg dit is van Jochem hier mag jij spelen.
Meestal werkt dat goed.moet ik zeggen.
Als Jochem iets pakt wat niet mag zeg ik ook vaak oooh jochem dat is van mama geef maar en dan komt tie het met een big smile brengen...
En inruil voor wat hij brengt geef ik hem een speelgoedje van zichzelf!
Dus de hoek tja ik doe het niet ook bij Floortje niet hoor 1 waarschuwing en bij de volgende keer niet luisteren gaat zij naar haar kamer....
En zo gaat dat straks wrs ook bij jochem als ie wat ouder is......

Tjerk gaat voor straf de box in zonder speelgoed. Is nog maar 2 keer gebeurd, maar het dreigen helpt nu wel. Als ik het speelgoed er uit begin te halen, komt ie heel snel met liefs. Haha.

Ethan gaat de hoek in.. Toen hij 11maand was hebben we dit geïntroduceerd..
En ja hij liep er in het begin ook uit maar aanhouder wint en het is nu zelfs zo dat als we hem aanspreken met nu hou je op anders ga je de hoek in dat meneer gewoon zelf de hoek in loopt..

hier gaat antonio ook de box in maar wellicht moet ik ook maar eens zon strafhoekje introduceren wnat de box moet natuurlijk ook leuk blijven. ik vergeet trouwens wel altijd speelgoed eruit te halen met het gevild dat hij alles eruit knikkert

@supertje antonio speelt gelukkig ook nog uren zoet in zn box maar smijt eerst alles eruit en is daarna uren zoet met zn boxkleedje of zn sok of met nog meer weggooien hahah

Terug
Bovenaan