Straf

pascal zijn "buitenstraf" is; de deksel op de zandbak doen. dan is het hek van de dam. woest wordt ie dan. als ie uitgeraast is, gaat de zandbak weer open.

Verder kunnen we het gelukkig hier nog af met; 1 vinger onder de kin, recht aankijken en een duidelijk "nee pascal".

Hier is het straffen, of althans het proberen, echt een drama. Nee zeggen maakt totaal geen indruk, hij gaat gewoon door. We twijfelen of Tim het begrijpt. Op het moment dat we hem uit de situatie halen, door hem bijvoorbeeld ergens anders neer te zetten of zo, dan begint hij gewoon te lachen. Hij ziet dat als een spelletje. Dus ja, ik vraag me vooral af in hoeverre straffen bij Tim zin heeft aangezien ik twijfel of hij het snapt. Zijn er die dit herkennen?

dat herken ik ook wel. Maar als ik het echt meen laat ik dat wel heel duidelijk merken. Het is vaak de grens opzoeken en het met een lach goed proberen te maken. Het is hier meer het niet willen begrijpen.

alicia die begrijpt het ook niet als we "nee" zeggen. maar als we haar op de mat zeggen heeft ze wel echt in de gaten dat ze iets fout doet want dan is het brullen geblazen.

en als ze iemand pijn doet dan gaat ze 1,5 minuut op de mat (omdat ze bijna 1,5 is) en dan moet ze daarna een kusje gaan geven. en dan zeggen we niet wie maar dat weet ze zelf heel goed ook al zit t huis vol dan weet ze precies wie ze pijn had gedaan

Terug
Bovenaan