straie...wat een nachtmerrie

A

Anoniem

Guest
pfff.. ik ben gezegend met een slechte huid zullen we maar zeggen..ben nu 25 weken zwanger maar al vanaf het eerste bollinkje van de buik zit ik er echt onder..en nee dit is niet ijdelheid en overdrijvigheid..

Er loopt gewoon een heel zebra/luipaardpad over mijn buik.. het kruipt nu ook verder omhoog.. Ik vind het zo erg.. Zelfs de verloskundige zei er destijds bij het eerste bezoek wat van in de trant van..zo nu al zoveel...
Ik weet je kunt er niet veel aan doen, smeren ja, maar dat helpt hier dus geen ene ****...
Ik wilde gewoon even zeuren..stond net voor de spiegel (wat ik dus niet vaak doe zonder kleren) en het is echt afschuwelijk..zo wil je niet eens buikfoto's maken. (doen we dus ook niet)
 
owdas echt minder ja.... ik hebt ook wel redelijk erg, maar na de bevalling trok t vrij snel weg, dwz, nu is t gewoon huidskleur.Weggaan zal t wel nooit, maar k hoop voor jou toch ook dat het na de bevalling niet zo erg opvalt.Zelf hoop ik dat er deze (3e zwschp) niet nóg meer bij komt.

Groetjes
 
Ik vrees dat ik mijn max nog niet bereikt heb.. zit nog niet eens in het derde trimester en als je zoekt dan lees je juist dat het dan gaat komen..feest...

net nu ik mijn drempel over was en een tankini wilde kopen om toch te kunnen zwemmen van het zomer op vakantie. twijfel nu weer drastisch..maar ja zwangerschapsbadpakken zijn er ook niet in grote maten...aaargh..
 
Helaas zijn sommige vrouwen niet gezegend als het om straie gaat. Ik heb zelf aan mijn zoontje veel strepen overgehouden, maar hij was dan ook vreselijk groot icm veel vruchtwater. Gelukkig wordt het een half jaar tot een jaar na de bevalling wel minder rood en valt het niet zo erg meer op.

En buikfoto's kan je toch ook met kleren aan maken? Deed ik altijd en dat had niets met straie te maken maar meer omdat ik al die blote foto's in een babyboek niet zo mooi vind. Gewoon een mooi strak shirtje aan en je ziet net zoveel als zonder!
 
Wat jammer dat je er zoveel last van hebt! Kan me voorstellen dat het kijken naar je buik veel minder leuk is... Ik hoorde toevallig van de week (heb er zelf sinds kort ook last van) dat er een creme van Biodermal is, wat écht helpt! Ik ga het zeker proberen, als is het om alleen maar een paar strepen te kunnen vervagen..
 
he meis dat is echt balen, ik had dat met me dochter 3 jaar terug ik had ze tot de laatste maand niet ik dacht zo das lekker pff had toen al een buik en ja hoor toch kwamen ze op het eind pff maja ze zijn nu gewoon huidskleur geworden , tot nu toe heb ik ze weer niet en heb al flinke buik zijn veel mensen die vragen of ik een 2ling heb teriwjl ik nog maar 22 weken zwanger bene r toch maar 1 in zit.

Je kan er weinig wat aan doen enigste om het te evrminderen is smeren zodaqt je huid soepel blijft.

heel veel sterkte ermee

liefs
 
Ik geloof dat een creme met vitamine E toch wel een beetje zou kunnen werken ( meningen zijn hierover verdeeld ) wordt volgens mij ook gebruikt bij mensen met littekens door een verbrande huid. En misschien dan ook wat vitamine E via je voeding binnen krijgen.

Zelf heb ik er totaal geen last van, maar heb ook altijd een beschaafd zwanger buikje gehad. En ik heb al vanaf dat ik jong was veel gesmeerd vanwege een heel droge huid.

Ik hoop voor je dat het het laatste trimester niet veel meer verergerd. Sterkte.
 
Ik gebruik weleda zwangerschapsolie en dat voorkomt een hoop!! Na die tijd of tijdens al! kun je slakkencreme kopen bij de action 3 euro ofzoiets en daar smeer je je lekker vaak mee in!

Werkt echt bij mij !

Succes!!!
Groetjes Amanda
 
Terug
Bovenaan