Straks 3 kinderen onder de 3!

Hooii allemaal,

Ik ben net erachter gekomen dat ik weer zwanger ben.
Ik heb een zoontje van 2 jaar en een van 3 maanden oud. Op moment vind ik het al behoorlijk lastig met 2 kindjes hoe gaat het wanneer de 3de komt…
Ik heb het nog aan niemand verteld mijn zwangerschap want ik weet niet hoe iedereen gaat reageren. “Weer zwanger” daar ben ik bang voor..

Hebben jullie ervaring of tips hoe ik dit allemaal moet verwerken?

Dat zal vast wel de reactie zijn inderdaad. Maar niet iedereen gaat het aan hoor, dus je hoeft niet bij iedereen vol in de verdediging te schieten.
Sommige dingen gebeuren gewoon.
Probeer een zin te bedenken die je standaard als antwoord kan geven, en de discussie daar sluit.

Misschien kan je je zorgen bespreken bij de verloskundige TO? Ik zie wel voor me dat het intern een complete chaos aan het worden is op dit moment. Misschien dat een professional je bij kan staan? Al zou het maar zijn om de rust tussen alle gezinsleden te bewaren.

Sterkte met alles!

Hooii allemaal,

Ik ben net erachter gekomen dat ik weer zwanger ben.
Ik heb een zoontje van 2 jaar en een van 3 maanden oud. Op moment vind ik het al behoorlijk lastig met 2 kindjes hoe gaat het wanneer de 3de komt…
Ik heb het nog aan niemand verteld mijn zwangerschap want ik weet niet hoe iedereen gaat reageren. “Weer zwanger” daar ben ik bang voor..

Hebben jullie ervaring of tips hoe ik dit allemaal moet verwerken?
het ligt er maar met aan hoe fijn je het vind om zwanger te zijn
er zijn genoeg vrouwen die het heerlijk vinden om weer zwanger te zijn

44 is ook te oud om nog kinderen te krijgen , mijn moeder was 45 toen ik geboren werd
met allerlij vervelende gevolgen voor mij
En toch is voor veel mensen abortus gewoon geen optie. Ideaal gezien zouden mensen er op die leeftijd niet meer aan moeten beginnen. Maar we leven niet in een ideale wereld.
Soms gebeurt het ongepland. Soms proberen mensen het al ontzettend lang en gebeurt het dan pas. En sommige mensen denken gewoon de uitzondering te zijn.
Geen idee in welke categorie jouw moeder viel. Naar voor je, dat jij de consequenties moet ondergaan.

Gelukkig zijn er tegenwoordig tests om sommige dingen tijdig te weten te komen, zodat dan eventueel alsnog de zwangerschap beëindigd kan worden. Maar dan moet je als zwangere wel die keuze durven te maken, wat beslist niet makkelijk is.

Terug
Bovenaan