Streep of niet?

Dank jullie wel dames!

Helaas ligt mijn situatie wat lastiger. Ik ben 19, word dit jaar nog 20. Ik heb sinds kort een vriend en we hebben het 1 keer onveilig gedaan, wat niet de bedoeling was. En nu dus dit. Ik zit er zelf heel erg mee, mijn vriend zegt sowieso abortus waarin ik eerst in meeging, maar mijn gevoel zegt wat anders. Ik begin elke dag meer te denken en denken dat ik het wil houden. Ik heb alleen op havo na nog geen opleiding afgerond, ik werk nu fulltime, mijn vriend gaat eind dit jaar studeren (zelfde leeftijd). 

Ik vind deze keuze zo ontzettend lastig. Mijn vriend zou er wel voor me zijn en me helpen, maar het zou zijn leven nu “verpesten”, hij zegt het is ongewenst dus ik geef er niet om etc. Ik denk er anders over, ik weet nu niet wat ik moet doen.... 

Oei jeetje. Ja dat maakt het misschien allemaal wat ingewikkelder. Ik hoop dat je met je vriend en andere fijne mensen in je omgeving er goed over kunt praten en uiteindelijk een beslissing neemt die voor jou het beste is.  Daar is bijna geen advies over te geven aan een onbekende. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. 

Oh meis dit is idd een lastige situatie. De keuze moet je idd zelf maken. Wel denk ik persoonlijk dat als je het weg zou laten halen je achteraf erg spijt kan gaan krijgen.  Je weet nooit wat de toekomst brengt. Je bent idd jong, maar niet extreem jong. Het ligt natuurlijk ook aan je gehele situatie (ben je er mentaal klaar voor) (Zijn er mensen om je heen die je kunnen steunen enz). Er zijn genoeg meiden die op een jonge leeftijd kinderen krijgen .  Het is alleen wel veel lastiger, maar niet onmogelijk denk ik. En wat je vriend betreft, snap ik hem wel, alleen het is jouw lichaam en misschien moet hij aan het idee wennen? Misschien als hij eenmaal jullie kindje zie dat hij er helemaal verliefd op is. Maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren. 

Ik wens je heel veel sterkte bij deze moeilijke beslissing . En ik hoop dat alles, wat je ook kiest, uiteindelijk goed komt.. je kan anderen om advies vragen (ouders, vriendinnen) maar beslis uiteindelijk zelf wat jouw gevoel zegt. 

Ik was ook 19 toen ik zwanger raakte van mijn dochter. Alles komt wel goed. Het is schrikken maar je zult uiteindelijk zien dat alles op zijn plek valt. Als jou vriend een abortus wil en jij niet of je twijfelt zou ik het zeker NIET doen. Het is niet niks en heel zwaar om te verwerken ook. Zeker met twijfels.Ik hoop dat je er uit komt.Heel veel sterkte xxx

Lief van jullie die reacties! Ik ga vanavond weer met mijn vriend praten. Ik denk ook dat mijn schoonouders echt vervelend gaan reageren.. mijn eigen ouders niet, dat weet ik wel. Mijn moeder zal me altijd steunen (en de rest hier thuis haha). Ik ben er mentaal wel zeker klaar voor, ik ben altijd al “volwassener” geweest dan mijn leeftijdsgenoten, om het maar even zo te zeggen. 
Ik heb zelf de knoop al doorgehakt maar ik ga het vanavond dus mijn vriend vertellen.. heb al vitamines etc gekocht en vanochtend nog een keer getest, deze keer een knalstreep! 

Heel veel succes met het vertellen! Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt aangezien je tweifels hebt. Ik weet uit directe omgeving hoe zwaar het kan zijn en de pijn die je er aan hebt bij spijt raak je nooit meer kwijt. Sterkte met alles en gelukkig heb je je eigen familie die je zal steunen. 
Liefs

Terug
Bovenaan