Streepje is streepje toch?!?!?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik weet net dat ik zwanger ben en ik had het er toevallig over met een collega die ook zwanger is nu. Ze vroeg of ik een duidelijk streepje kreeg met de test. Ik antwoorde daarop, dat er gelijk een streepje verscheen maar dat hij dus niet zo super donker was, maar wel direct goed zichtbaar. Ze zei toen, dat wanneer er een vaag streepje verschijnt, dat dat kenbaar aangeeft, dat je een verhoogde miskraamkans heb!!!

Nou....., ik reageerde toen fel terug, dat dit niks daarmee te maken heeft en dat watvoor een streepje je  ook ziet gewoon betekent dat je zwanger bent en niks anders.

Ik had mijn test om een uur of drie 's middags gedaan en daarvoor had ik al ruim een liter water op en wat kopjes cappuchino en thee. Ik denk zelf dat ik daardoor niet echt een super donker streepje heb en ook denk ik, dat ik nog niet zoveel HCG hoormoon aanmaak en het daarom ook niet zo super donker is. (Had dit trouwens gelezen op een gebruiksaanwijzing van een test)

Mijn gevoel is goed, maar heb nu ook best mijn twijfels of het wel goed komt. Heb al  vaker een miskraam gehad vandaar  deze angst.  Ik vind het zo erg dat ik weer zo onzeker ben, dat wanneer ik naar het toilet ga ik bloed zal verliezen. Tot nu toe heb ik nergens last van en hoop dat het zo blijft.

Want het klopt toch niet wat ze vertelde of wel??? Morgenochtend zal ik naar mijn HA gaan en het ook vragen.

Graag reactie!!

Hoi Zuska, volgens mij klopt het inderdaad ook niet hoor. Als je kijkt bij de test van clearblue dan staan daar voorbeeldjes waarvan 1 ook heel erg licht. Dat is ook gewoon zwanger maar heeft inderdaad met de hoeveelheid hcg te maken.
Ik weet niet of je al lang over tijd bent - ik heb zelf 2 testen gedaan met een week ertussen en het verschil was echt opmerkelijk( 1e licht en 2e donker).

Weet je, de angst om een miskraam te krijgen is moeilijk weg te krijgen, en ongeveer 10% van de zwangeren maakt het helaas mee. Maar dat een lichte test daar al op wijst is volgens mij echt onzin. Ik hoop voor je dat alles goed gaat, maar mocht het niet zo zijn dan zou ik geen verband leggen met je test hoor.

Ik zou zeggen: lekker laten kletsen, rustig slapen en morgen bij de ha kun je het altijd even vragen maar die gaat vast hetzelfde zeggen.

Sterkte!
Olifantje71

Dank je wel voor je snelle respons!
Mijn eerste reactie was ook wel zo van ' klets maar raak' , maar ik vond het wel zwaar klote omdat ik het toch onbewust meenam. Het ging maar niet uit mijn kop!!
En ja, ik weet ook wel dat er veel vrouwen meemaken wat ik heb meegemaakt, maar het blijft zo moeilijk om met die onzekerheid om te gaan. Puur omdat je het zo graag wil. Mijn wens is heel groot en toch ga ik er voor mijn gevoel nu veel nuchterder mee om dan dat ik eerst deed. Ik denk dat dat komt doordat ik er helemaal niet mee ben bezig geweest sinds mijn vierde en recente miskraam in februarie '07.

Vandaar dat ik gisteren zo vreselijk verrast was. Ik ga morgen naar de HA en zal dan ook snel naar de Gyn moeten omdat ik onder begeleiding moet. Dat is ook een geruststelling. En verder zal ik gewoon relax doen.

Het is nog pril en hoop dat ik er nog lang van mag genieten.

Gr.

hoi Zuska,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat een flauwe opmerking zeg. Je weet zelf ook wel dat het mis kan gaan, zeker jij. En volgens mij is het ook helemaal niet waar, heeft er denk ik eerder mee te maken hoeveel je gedronken hebt idd en hoeveel hcg in je bloed, hoelang je over tijd bent. Ik had ook de eerste paar dagen testen een licht streepje, heel licht zelfs. Ik heb me best wel geirriteerd aan alle opmerkingen over 'dat het nog mis kon gaan'.  Wij hebben het meteen aan iedereen verteld, en vaak kreeg je dan te horen dat het  'nog wel heel pril was....' en zelfs: 'o, dan feliciteer ik je ook nog niet hoor, het is immers nog niks'. Nou jaaa, dacht ik dan en had gelijk spijt dat ik het aan iedereen wilde vertellen, ik was er zo trots op!  
Ik zou zeggen, niet druk maken en  geniet van je zwangerschap!
groetjes, cerise 16w2d

een streep is een streep. Volgens mij heeft de felheid van de streep meer te maken met hoeveel hcg je in je bloed hebt. Zeker in het begin van de zwangerschap als je dan een test overdag doet is het lager dan het 's ochtends zou zijn. Daarnaast maakt de een het ook sneller aan dan de ander!

Hoi Zuska,

Wat een rare opmerking van je collega zeg. Is ze jaloers ofzo?

Een streep is een streep, en een streep betekend dat je zwanger bent, hoe dik/donker hij ook is.
Hoe donkerder de streep hoe meer HCG je aan maakt.
's morgens (met ochtend urine) voordat je gedronken hebt kan je het beste testen, dan heb je het beste resultaat in het begin omdat je dan nog niet zoveel HCG aanmaakt.

Vorig jaar April heb ik een miskraam gehad met 6 wkn en toen had ik 4 testen gedaan en alle 4 een hele donkere streep. Maar het is toch misgegaan.
Nu ben ik weer zwanger   en ik heb 3 testen gedaan en bij alle 3 de testen niet zo'n donkere streep gehad als bij de andere vorig jaar.
En toch ben ik nu alweer bijna 26 wkn zwanger.

De 1 maakt gewoon meer en sneller HCG aan dan de ander maar zegt niets over een goede of slechte zwangerschap.
Dit is gewoon weer zo'n ontzettend rare opmerking van iemand die denkt er verstand van te hebben. Daar moet je je ABSOLUUT niets van aantrekken.
Wees maar lekker blij met je zwangerschap en probeer er van te genieten, ook al is dat nog erg moeilijk in het begin.

Geniet er maar lekker van hoor!!!!!!!!

Kruimel

Hallo,

Die collega van jouw kletst naar ze verstand heeft waarschijnlijk.

Bij mijn jongste had ik zo'n lichte streep dat ik eerst niet zag dat er een streepje zat, buiten in het daglicht zag ik pas een heel licht streepje,inmiddels heb ik een gezonde dochter.

Laat je niets wijs maken, en probeer ervan te genieten. Iedereen heeft kans dat het mis gaat, maar wat je tot nu toe hebt gekregen dat is al van jouw.

Succes verder!!

Wat een onzin van die collega zeg
Hoe vroeger je test hoe lichter het steepje kan zijn
Bij mijn eerste deed ik de test al 3 dagen voor ik ongesteld moesten worden tja wel een steepje maar erg licht
eigenlijk logisch toch

Terug
Bovenaan