Streptokkenbacterie

Sorry hoor. Maar een tante in het verleden of het zelf hebben en recentelijk er mee te maken gehad lijkt me een groot verschil. Ik zeg ook niet dat ze het niet kunnen krijgen maar de kans is bij voldragen niet heel groot. En over feiten gesproken:
je draagt het van moeder op dochter over! Dus denk dat je de volgende iets beter ingelicht moet zijn dan zomaar dingen te roepen. Het is verschrikkelijk voor je tante maar het percentage is heel klein. En het is trouwens 20% van de vrouwen.

Het irriteert me vooral omdat je ook op andere forums doet alsof je een medische encyclopedie bent. Over vruchtbaarheid en het uitblijven daarvan en diëten. De mensen die het dieet doen staan onder medische begeleiding en niet iedereen die vruchtbaarheidsproblemen heeft, heeft overgewicht.

@supertje: ik geloof dat je mijn opmerking over wederzijds respect niet helemaal begrepen hebt. Blijkbaar weet jij alles beter en daar zullen we het dan maar bij laten. Ik denk dan: je noemt je ook niet voor niet Supertje toch, dan moet je ook wel echt onfeilbaar zijn?!

Voor 4001112, hopelijk heb je een fijne bevalling en kan je de zorgen een beetje achter je laten. Mijn excuses dat mijn discussie met Supertje uit de hand is gelopen ten koste van jou. Nogmaals, ik zal het hierbij laten.

Dames laten we het gezellig houden ja?

4001112 Ik heb ervaring met deze bacterie. Vorig jaar was ik uitgeteld voor 13 juni maar toen ik 34 weken was braken plots mijn vliezen. In het ziekenhuis riepen ze al meteen dat ik streptokokken had, want ik had namelijk ook verhoging. Hier is meteen op getest en ik werd aan de antibiotica gelegd. Toen mijn dochter na 31 uur gebroken vliezen geboren werd, werd zij ook meteen aan de antibiotica gelegd. Alles is helemaal goed gekomen. Op dit moment ben ik 30 weken zwanger en moest eergisteren naar de gynaecoloog, ik vroeg wanneer ze weer op de streptokokken gingen testen, pas met 34 weken. Ik heb er op aangedrongen om het nu al te doen, want het zit me niet lekker. Dus ik ben nu in afwachting van de uitslag, maar ik vrees dat de bacterie weer actief is.

Als je meer informatie wil kan ik je de volgende site aanraden: www.ogbs.nl

Maak je niet al te druk, ze weten dat je de bacterie bij je hebt en als men in het ziekenhuis correct handelen, komt alles goed!

@mamavan3 kids hebben ze met de 28 weken nog geen test gedaan dan? Ik kreeg er 2. 1 met 28 weken ofzo. Die was positief en ik kreeg gelijk antibiotica en daarom was mijn test met 35 weken ook negatief. Maar ik neem de volgende keer ook gewoon het zekere voor het onzekere en ga op tijd naar het ziekenhuis.

@ Supertje: nee, ze hebben niet eerder een test gedaan, dat wouden ze dus pas met 34 weken doen, dat vond ikzelf dus veel te laat. Ik wil toch weten of de bacterie actief is ja of nee. Dus wacht nu op de uitslag.

Spannend weer hoor. En je hebt gelijk hoor, dat is echt heel laat. Voor hetzelfde geld lig je al te bevallen. Hoop dat ie negatief is en dat als ie positief is, je nu al anti-biotica geven. Vond dat zelf wel een prettig idee. ons kereltje kreeg alsnog een heftige infectie maar dat was geen streptokokken. Daar hebben ze hem gelijk op getest en bij mij is 's nachts om 3 uur (was om 16.40 bevallen) nog een kweek afgenomen en ook negatief. Vandaar dat ik bij de volgende sowieso in het ziekenhuis zou willen bevallen met een infuus van tevoren.

Allebei in ieder geval heel veel succes en hopen dat het allemaal goed komt!

he meiden, bij mijn dochter heb ik ook vaak blaas ontsteking gehad en nierbekken ontsteking op het laatst toen is erbij mij niet getest op streptokken,

nu ben ik zwanger 34 weken van een 2de en weer vaak blaas ontsteking, nu wilde ze mij op testen maar nog niet gebeurd ze zeiden volgende keer doen we dat wel ff, dus wat moet ik nu doen zelf bellen en zeggen wil getest worden of via de huisarts? want de gene die het zou doen is dus de gene die alleen echo's maakt en waar ik me niet prettig bij voelt omdat ze niet echt aardig is voor mijn gevoel ( lees topic van mij op zwanger forum)

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet , ik ben al niet zo mondig wel wat mondiger geworden maar toch nog ja en amen zeggen.

sorry dit topic is van iemand anders maar ik vraag het toch ff

@4001112 ik hoop dat de bevalling goed gaat en ga toch proberen te genieten ze weten dat je het hebt en zullen zeker de handeling ervoor doen.

sterkte liefs

Dat kun je inderdaad ook gewoon bij de huisarts vragen. In jouw geval zou ik om en een inwendige vaginale kweek vragen en om een urine kweek. Aangezien je veel last hebt van blaasontsteking is het ook wel fijn als ze daar iets beter naar kijken. Je huisarts kan de kweek afnemen en het opsturen. Een week later krijg je dan de uitslag. Dus ik zou even een afspraak maken bij de huisarts en het liefst ook niet te lang wachten. Veel succes! (urine mag trouwens niet ouder zijn dan een uur als ze hem gelijk mee willen sturen)

Terug
Bovenaan