Streptokokken

quote: mamavanjesse schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-05-2009 12:08:47'));

Hallo allemaal,

ik had even een vraagje, ben anies, 27 jaar en 14w4d zwanger van ons tweede kindje.
Nu ben ik gisteren op controle(de eerste)bij de gyn geweest, en blijkt dat ik een streptokokken bacterie bij me draag.Heeft iemand van jullie hier ervaring mee???
Ik moet volgens de gyn bevallen aan een infuus met antibiotica, en daarna moet mijn kindje een aantal dagen op de kinderafdeling in het zh blijven??
Ben hier wel van geschrokken, en er is me niet duidelijk uitgelegd wat het nou precies inhoudt.Heb natuurlijk wel ff gegoogled, maar lees verschillende verhalen!
Wie o wie weet dit???

Groetjes Anies

Hoi Anies,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van dit nieuws. Dat is niet niks... Toch ben ik erg blij voor jullie dat je nu weet dat je GBS (groep B streptokokken)-draagster bent. Nu kan er preventieve behandeling plaatsvinden.
Ik wist namelijk niet dat ik deze bacterie bij me droeg, totdat ons zoontje op dag 10 na de bevalling erg ziek werd. Hij had 38.3 koorts, was bleek en wilde plotseling niet meer drinken. Het kleine mannetje bleef ineengedoken tegen ons aan liggen, was stil, begon vervolgens  elke  keer  zachtjes te huilen en te kreunen en dan steeds harder. Het is echt vreselijk om je kleintje zo ziek te zien . Omdat we wisten dat koorts bij een jonge baby foute boel is, hebben we de verloskundige gebeld. En zo zaten we diezelfde avond nog in het ziekenhuis en werd onze kleine vent onderworpen aan allerlei onderzoeken.... Er werd besloten om direct te starten met antibiotica via een infuus. Dat is achteraf dus maar goed geweest ook.
Mijn hart brak toen ik dat kleine ventje zo in het ziekenhuiswiegje zag liggen, wat ontzettend heftig was dat. Op de derde dag na opname konden we zien dat hij alweer opknapte en op de achtste dag, toen de ab-kuur erop zat, mocht hij weer mee naar huis (dat was net voor de kerstdagen). Pas later drong het tot me door dat het allemaal heel anders had kunnen aflopen. Gelukkig gaat het nu hartstikke goed met het ventje. Hij groeit als kool en ontwikkelt zich prima, het is een heerlijk manneke .

Ik  heb zelf veel gehad aan  de informatie van de Stichting OGBS.

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan