<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik ben nu 23 weken zwanger van ons tweede kindje. Alhoewel ik graag een tweede kindje wou, hoefde dit voor mijn man niet. Hij vond ons gezin prima zoals het was (wat natuurlijk ook zo is). Daarom heb ik hem vorig jaar ook laten weten dat ik me bij die beslissing neer wil leggen en het wil accepteren, maar dat hij dan nog een aantal maanden de tijd had om over anticonceptie voor hém na te denken. Tenslotte heb ik er 20 jaar alles aan gedaan om maar niet zwanger te hoeven worden en dat vond ik meer dan genoeg jaren voor al die rommel in mijn lijf. Ik heb het hem ook wekelijks verteld hoeveel pil strips en weken ik nog had voordat ik zou stoppen. Ook geopperd om met hem mee naar de huisarts te gaan voor alternatieven voor hem, maar ik kreeg of geen reactie of het was ruzie. Ik heb zelfs ovulatie testen gedaan om hem te laten weten wanneer we het juist veilig of niet moesten doen. Goed, puntje bij paaltje er is dus geen actie ondernomen en nu ben ik dus 23 weken zwanger. Een zwangerschap waar ik echt super blij mee ben! Ik had het namelijk zelf ook echt niet meer verwacht. Maar ja, sinds dat ik zwanger ben maakt mijn man alleen maar ruzie met mij. Hij vlucht ‘s avonds zijn schuur in, raakt me niet aan. Ik probeer er iedere dag leuk uit te zien voor hem, maar hij benoemt alleen maar alles wat niet meer mooi is door de zwangerschap. Sex is sindsdien helemaal voorbij… Maar het ergste is die continue spanning. Ik hoef maar iets verkeerds te zeggen en hij ontvlamt. Ik probeer bij alles wat ik zeg eerst 3x na te denken hoe ik het moet zeggen, bang om weer ruzie uit te lokken. Maar het maakt gewoon niet uit, ik irriteer hem. Afgelopen week was ik compleet aan het eind van mijn latijn. Ik heb geëist dat wij een gesprek aan zouden gaan omdat het zo gewoon niet verder kan gaan. De stress wordt me teveel, en ik wil dit niet voor de baby, niet voor mijn zoontje en niet meer voor mijzelf. Hij vertelde dat ie wel blij is met de komst van de baby, maar hij vindt dat ik hem erin heb geluisd. Ik heb hem voor het blok gezet en dat hij maar moest accepteren dat ik geen anticonceptie meer wou gebruiken. We hebben hier heel lang over gepraat en samen afgesproken dat we er aan gaan werken om weer terug te gaan naar hoe het was tussen ons (en dat was heel erg goed) Dit heeft precies 2 dagen geduurd… Het enige verschil is dat hij me aan heeft geraakt met een poging tot meer, alleen had hij toen alcohol op. En op die manier had ik er dus echt geen behoefte aan. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Het lijkt wel of we hier niet meer uitkomen terwijl we een hele goede en leuke relatie hadden. We hebben samen een prachtig leven opgebouwd en naar mijn idee kan het alleen maar mooier en leuker worden. Maar mijn man ziet alles alleen nog maar negatief en dat projecteert hij op ons gezin. Ik weet het gewoon echt niet meer… Het enige dat ik weet is dat deze stress me echt veel te veel gaat worden.</p>