Stress in zwangerschap

Alocasia, ik ben het zeker met je eens, het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Om die reden zou ik de communicatie anders aanpakken dan jij hebt gedaan. Ik zou het als een gezamenlijke situatie bespreken I.p.v. individueel de keuze maken en de verantwoordelijkheid daarmee zonder overleg naar hem schuiven. Ik zou me niet goed voelen bij jouw methode, dat zou niet passen in de relatie die ik graag wil. Dus ik zou mijn excuses aanbieden als ik wel op die manier zou hebben gehandeld, omdat ik er anders in sta.
Prima als jij dit anders ziet, ieder zijn methode en relatie.


Ze (of iemand anders) 'moet' helemaal niks, een verhaal heeft altijd meer inhoud dan wat in het bericht geplaatst wordt. Ik hoop vooral dat ze doet wat voor haar goed voelt, en wat voor haar relatie werkt.

En volgens mij komt dat wel goed.
 
Je kunt hem er niet ingeluisd hebben. Je hebt duidelijk aangegeven dat jij geen anticonceptie meer wilt gebruiken. Je hebt aangegeven wanneer je wel en niet ovuleert. Je man heeft zelf (ook) de keuze gemaakt om onbeschermde seks te hebben terwijl ieder weldenkend mens moet weten welke risico’s daaraan kleven. Het is daarmee dus ook zijn verantwoordelijkheid en zijn eigen keuze om de risico’s te aanvaarden. Anders had je geen seks moeten hebben of beschermde seks (via condoom). Je kunt niet van de vrouw verwachten dat zij verantwoordelijkheid draagt voor de anticonceptie via de pil. (Ik neem aan dat je niet hebt gezegd dat je door de ovulatietiming 99% zeker niet zwanger zult worden).

Het zou mooi zijn als hij dat ook inziet of gaat inzien. Hopelijk komen jullie eruit door hier samen over te praten. Eventueel met een professional. Dat lijkt me belangrijk voor jullie kinderen en voor jullie zelf.
 
Terug
Bovenaan