Stress om geld

Ik snap je zorgen. 
Ik heb geen vast contract en ga die nu zeker niet krijgen. Het mag niet maar vaak gebeurd het nog. Ook zit ook nog met een kleine studieschuld. Ik heb het geluk dat mijn vriend een vaste baan heeft en wat op de spaar heeft staan. Maar het is geen fijn idee om straks afhankelijk te zijn. Maar we hebben ondanks dit er toch voor gekozen om er voor te gaan.
Meestal kan je wel aan spullen komen van vrienden of familie of de kerk. Tweedehands kan je vaak hele leuke dingen scoren. Kennis van mij heeft bijna alle kleding van de rommelmarkten. 50 cent a 1 euro per stuk. Geloof me met 10 euro op zak heb je een tasje vol :D
Maak je niet al te veel zorgen als het niet kan je wel een hulpverlener inschakelen die met je meekijkt. Even binnen stappen bij maatschappelijk werk bijvoorbeeld. 

Ik zit niet in die situatie maar viavia kan je vast wel eea gratis krijgen zoals een box, ledikant, kinderwagen, badje ed, en marktplaats vind ik ook ideaal! Voor kleding (die kleine maten hebben ze maar zo kort aan en sommige mensen verkopen hele pakketten) en lakens en meubels.. en hou ook aanbiedingen goed in de gaten online! Luiers zijn vaak in de sale en kosten dan zoveel minder! Borstvoeding is bovendien gratis he :) ik snap je zorgen dus, maar met een beetje creatief zijn kom je al zo ver! Succes!

Wat een moeilijke en vervelende situatie zeg!
Ik zit zelf ook in de ''stress'' (4 dgn overtijd, zoo niet gepland en durf nog niet te testen! Hahaha) maar ik heb zelf momenteel geen werk, ben wel in de running voor een nieuwe baan en hoop begin 2019 te mogen beginnen.

Maar ik heb ook niet echt veel geld.. Zou van mijn huidige geld iets meer dan een Joolz kinderwagen kunnen kopen en dan is het €0,00..
Vriend werkt wel FT maar wilt ook andere dingen kopen, en zijn bezig met huisje inrichten..

Ik denk dat je vast wel geholpen wordt door familie? Misschien een kinderwagen tweedehands? En eventueel zelf ''vernieuwen'' met een nieuwe kinderwagen bak, of zelf bekleden/dekentjes waardoor hij toch nieuw aanvoelt. Kleertjes kun je prima van H&M/Zeeman/Wibra/Primark etc kopen, niks mis mee! Of wellicht voor een klein prijsje via marktplaats/facebook etc!

Succes, jullie kunnen het! 

Hoi Moederrrr,
Hier ook, dus ik snap je zorgen.  Ik had zelf een fulltime baan, maar zit met mijn partner die nog geen verblijfsvergunning heeft. Dit geeft mij ook stress, want hij kan daarom niet werken. Wel heeft hij twee krantenwijken om toch een beetje geld in het laadje te brengen. Wat wel een probleem op zal gaan leveren, want ik krijg huursubsidie en zorgtoeslag. Ook wil ik kinderopvang toeslag aanvragen. Na mijn verlof kan ik weer via het uitzendbureau aan de slag.
De kleding en spullen voor de baby hebben wij grotendeels gekregen. Ook heb ik op facebook gezocht naar tweedehands spullen zoals een box. De box hebben wij een likje verf gegeven en ziet er uit als nieuw. Kleding vooral bij vriendinnen en familie vandaan die net uit de kleine kinderen komen of nog een voorraad hebben liggen.
Wel heb ik ook zelf wat kleine dingetjes gekocht en dan niet bij een H&M, maar gewoon een Zeeman, Wibra winkel.
De kwaliteit mag dan misschien niet extreem super zijn, maar we kunnen onze kleine geven wat het nodig heeft. Ik ben nu 37+ weken zwanger en heb alles gereed voor de kleine. Het was voor mij ook niet belangrijk dat ik merk kleding had, maar wel gewoon prima spullen. Ook heb je stichtingen die babyspullen en kleding verzamelen voor mensen die minder geld hebben. Misschien kun je daar nog naar kijken.
Spullen is maar materialisme, Liefde is voor de kleine het meest belangrijk.
Mijn grootste angst is dat ik straks gekort ga worden omdat hij de krantenwijk op mijn bsn loopt. Hoe kan ik hier een berekening van maken via de belastingdienst?

Om je zorgen (deels) weg te nemen en wat meer zelfvertrouwen te krijgen kan je een financiële coach inschakelen. Dit kan meestal via de gemeente, vrijwilligers via bijv humanitas. Google even en kijk wat bij je past. Hierdoor lrijg je meer zicht in je financien en weet je precies wat je kan doen om nooit met zoveel zorgen te zitten. Coaches zijn er niet alleen als er schulden zijn maar ook ter voorkoming van problemen. Succes en veel geluk met de kleine! 

Baby's zijn net zo duur als je ze zelf maakt. 
Als je een uitkering hebt kun je zwart een paar uur per week poetsen dan heb je zo een paar 100 extra per maand. 
Ik ben ook arm en nog nooit op vakantie geweest maar mijn baby komt niks tekort, de kringloop en marktplaats zijn mijn vrienden. Je moet hem niet verwend opvoeden met vakanties in Italië etc. Wordt  nare egoisten later die 10 tickets per jaar kopen en het klimaat nog meer naar de klote helpen.

Hoi, dat komt vast goed hoor. Je kunt best veel als je bewuste keuzes maakt. 
Je kunt ook kijken of er iets van 'krijg de kleeetjes' in de buurt zit, hier kun je wat kleertjes ruilen en als je zwanger bent krijg je meestal wat zonder te ruilen of doneren. 
Houd marktplaats en vinted in de gaten. Veel dingen ook gratis. Of stichting babyspullen.
Ook kun je kijken in van die voedingskasten, misschien staan er ook wel luiers of ander eten wat je kunt gebruiken zodat er meer geld overblijft voor andere uitgaven. 
Maak zelf fruit en groente in plaats van potjes kopen. 
Voor een kind is liefde en aandacht t belangrijkst en als ik zo lees komt zit dat bij jullie wel goed. 

Terug
Bovenaan