Stress stress stress

Hoi Allemaal,

Ik kan wel janken zeg. Gezeik om de hypoheek rond te krijgen ivm 1 stom formuliertje. En toen ik belde naar de hypotheekadviseur om te vragen of we een bod konden doen heeft hij ja gezegd. Dus het zou allemaal rond komen.
Nu moeten we allemaal capriolen uithalen om het voor elkaar te krijgen en we hebben hier heel vaak ruzie door al dat gezeik.
We hebben namelijk ook een goed bod op het huidige appartement en daar moeten we natuurlijk ook ja op zeggen. Maar dat wil ik pas als alles goed is, ik wil niet straks op straat staan!
Als het achter de rug is ga ik een klacht indienen tegen die adviseur. Echt niet normaal meer.

groetjes Mariska

Weet je ik denk dat er altijd wel iets tegenzit als je met dit soort dingen bezig bent.. Toen wij ons eerste huis kochten heb ik echt wel 10x aan die adviseur gevraagd Geeft het niks dat ik een lening heb lopen? Nee hoor geen probleem. Wat denk je, 3 (!!) dagen voor we naar de notaris gingen hing de hypotheekverstrekker op hoge poten aan de lijn waarom dat dat nog niet was afgelost en dat het hele feestje niet doorging.. Tranen met tuiten natuurlijk en woest op die adviseur. Uiteindelijk heb ik het binnen die 3 dagen nog rond kunnen krijgen (moet je niet vragen hoe maar toch..) maar die adviseur heb ik de huid wel volgescholden..
Nu we ons 2e huis hebben gekocht hebben we van te voren precies laten berekenen hoeveel we konden lenen en wat we dus konden besteden + evt. verbouwen en alsnog gaat het dan mis als je echt wat hebt gekocht.. Nu ligt de verstrekker weer dwars blijkbaar omdat die wat krapjes zitten maar ik denk ook Ja hallo, ik laat het je helemaal uitzoeken van te voren en weer klopt het van geen meter!!
Troost je, je bent niet de enige maar het is wel knap klote!!!
Gr. van nog een gefrustreerde huizenkoper!

balen zeg

vooral omdat je een goed bod hebt op je huidige huisje

hoop dat het snel is opgelost en je je niet meer zo druk hoeft te maken

ja om leuke dingen

groetjes moekje

Mijn man krijgt nu nog geen contract dus we moeten garantstelling doen of op basis van zijn inkomsten van de afgelopen 3 jaar.
We willlen hier gaan wonen tot we naar het bejaardenhuis gaan. Hopelijk gaat het nog allemaal lukken en ik ga nooit meer een ander huis kopen.......

aaargh

groetjes Maris

Bij ons had de hypotheekverstrekker een `rekenfout` gemaakt van 5000 euro. Voor de bank idd niet zoveel geld, maar voor ons wel. Dus wij zaten bij de notaris, of we nog even 5000 euro konden dokken.... Ehm, nee, heb vandaag mijn portomonnee niet bij me, zei mijn man.  

Uiteindelijk hebben  we nog een soort flexibele lening onder gunstig tarief afgesloten. Maar omdat ik daar niet happy mee ben, doen we dit jaar dit in 1 keer aflossen met het geld wat we van de belastingdienst terug krijgen....

Voor die lui is het allemaal zo  makkelijk, met geld en alles.

Zo gingen wij ooit eens naar een huis kijken die 2,5 ton kostte (in euro ´s). Wij vonden het maar een uitgeleefd krot. Dit hebben wij ook (in nettere verwoording uiteraard) tegen de makelaar gezegt. Weet je wat ie zei??? Ja, wat wil je ook voor dat geld. PARDON???? 2,5 ton is voor ons echt echt echt heul veul geld!!!

Belachelijk hoe sommigen over geld denken
Wij kopen nu een huis voor 224.500 euro en dat vinden wij meer dan zat.
Maar we hebben nu gewoon stress en misschien zelfs een probleem straks als het niet lukt. En dat vind ik schandalig!!
Hoe kunnen die mensen slapen, ze denken alleen aan hun eigen provisie.

groetjes Maris

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2008 16:41:11'));

Bij ons had de hypotheekverstrekker een `rekenfout` gemaakt van 5000 euro. Voor de bank idd niet zoveel geld, maar voor ons wel. Dus wij zaten bij de notaris, of we nog even 5000 euro konden dokken.... Ehm, nee, heb vandaag mijn portomonnee niet bij me, zei mijn man.  

Uiteindelijk hebben  we nog een soort flexibele lening onder gunstig tarief afgesloten. Maar omdat ik daar niet happy mee ben, doen we dit jaar dit in 1 keer aflossen met het geld wat we van de belastingdienst terug krijgen....

Voor die lui is het allemaal zo  makkelijk, met geld en alles.

Zo gingen wij ooit eens naar een huis kijken die 2,5 ton kostte (in euro ´s). Wij vonden het maar een uitgeleefd krot. Dit hebben wij ook (in nettere verwoording uiteraard) tegen de makelaar gezegt. Weet je wat ie zei??? Ja, wat wil je ook voor dat geld. PARDON???? 2,5 ton is voor ons echt echt echt heul veul geld!!!

2,5 ton en dan een krot???? In wat voor huis moeten wij dan wel niet leven? Ons huis koste 166.000 en wij hebben echt een groot huis. 3 mega slaapkamers, grote zolder, tuin op het zuiden van 10 m bij 5 m. Maar ja, das dan wel in Arnhem en voormalig huur, maar dan nog.
Wat een zeikerd die makelaar.

Verder hoop ik dat het goed voor je afloopt!!!!

Groetjes Jolien

Tja, wij wonen in de randstad... Een beetje een leuke eensgezinswoning kost hier over de 3 ton   (ok, ik woon dan ook wel nog eens in een yuppendorp ook, hahahhaa) Ons huis hebben we 2 jaar geleden gekocht voor 2,3 ton. Hiervoor hebben we een kleine woonkamer, inbouwkeuken, standaard toilet beneden, boven 2 slaapkamers en een standaard badkamer zonder toilet. En een tuintje. Dus echt helemaal niks bijzonders, zelfs aan de kleine kant, maar ja, iets anders konden en kunnen  wij niet betalen, en huren was nog duurder als dat we nou aan hypotheek kwijt zijn, omdat we ook weer niet voor de woningbouw in aanmerking kwamen.

Dus als je hier naar een huis gaat kijken in de prijsklasse van 2.5 ton, dan is dat in de ogen van een makelaar een "goedkoop" huis.

Terug
Bovenaan