Stressmoment.

<p>9 januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Mooie positieve test en clearblue ook positief 1-2 weken. 11 januari bloedprikken. En 12 januari weer positieve knal testen en clearblue 2-3 weken. Vandaag bel ik voor de hcg uitslag en de assistent zeg dat het niet duidelijk is. En de dokter mij wilt spreken. Dus ik vertelde de assistent dat ik graag de hcg waarde wou weten en dat de dokter mij wel mag bellen voor verdere info. En vertelde ook dat ik laatste dagen allemaal positieve testen had en wat de clearblue aangaf. En toen zei ze.. oh werkelijk? Oh huh. Nou weet je wat ik laat de dokter je snel mogelijk bellen. Zou tussen 10 en 12 uur zijn. Bij mn andere zwangerschappen kreeg ik direct te horen wat de hcg waarde was en of het goed was. </p><p>Nu zit ik in onzekerheid! Want het klonk zo alsof het niet goed is! Morgen heb ik zoiezo echo maar nu Gaat er van alles door mn hoofd. Met vragen van als de hcg waarde via bloed niet goed is. Hoe kan het dan wel positief testen via urine? En zo gaat het maar door.. en wat betekend het? Miskraam? BMZ? Wel gezond zwanger ? ??‍♀️</p><p>Zit echt met mn handen in het haar! Iemand dit ook gehad? Maak ik me druk om niks? </p><p> </p><p> </p>

Ik denk dat je je zorgen maakt om niks. Je hebt namelijk positieve testen, een test is alleen positief als er hcg in je urine zit. De clearblue test gaat van 1-2 naar 2-3. Dat betekent dus dat je hcg hormoon gestegen is, wat een goed teken is. Ik ben natuurlijk geen arts en ik kan je geen zekerheid geven. Hopen op aan goede echo morgen! 

@beeblove. Dat is niet helemaal waar. Ik had 3 testen gedaan en allemaal negatief. Toen bloed wezen prikken en hartstikke zwanger. Bij mij is het dus niet te zien via urine en dat schijnt vaker voor te komen. Enkel met bloedprikken was bij mij te ‘zien’ dat ik zwanger was en inmiddels heb ik een zoontje van 5 maanden

Dat is niet zo netjes van de assistente zeg. Nu zit jij in de stress tot de dokter je belt, dat had ze beter anders kunnen verwoorden!
Ik ben bang dat wij zo vanaf hier je moeilijk uitsluitsel kunnen geven want ja, soms stijgt het maar niet hard genoeg, soms is het juist weer te hoog.. we weten natuurlijk niet wat de assistente precies bedoelde. Hopelijk is er niets aan de hand en ben je gewoon zwanger, er zit niks anders op dan het telefoontje van de dokter af te wachten helaas. 
Krijg je morgen een echo bij de verloskundige? Waarom al zo vroeg als ik dat vragen mag, zit je in een medisch traject? 

Ik krijg zo vroeg echo omdat we niet weten hoe ver ik ben ivm ik al jaar niet ongesteld ben geweest. Met uitzondering 1 dag lichte bloeding.
dokter heeft gebeld en vertelde dat ik vorige week hcg waarde van 44 had. Maar gelooft dus niet dat ik  Zwanger ben. Hij zeg dat de hormonen op hol is. En dat daarom allemaal positieve testen heb... ik mag morgen dus ook geen echo laten maken. Buiten om mijn symptomen ect 
ik weet het nu helemaal niet meer .. ik kon ook niks inbrengen. En weer ook zeker niet wat ik moet doen. 

Belachelijk! Ik zou die echo gewoon door laten gaan! Of is die bij de huisarts gepland? Dan zou ik alsnog een echo bij een verloskundige inplannen. 
Niet op je kop laten zitten hoor! Op een echo heb je in ieder geval hard bewijs of er iets zit en kunnen ze meteen zien of het ook op de juiste plek zit etc.
Volg je gevoel en niet een arts! Die kunnen er ook naast zitten. Sowieso zou ik een andere huisarts overwegen als ze me zo zouden behandelen..

Waarom bepaalt jouw dokter of je wel/geen echo mag laten maken? Of is dit allemaal bij de gynaecoloog? 
Sowieso zijn er zat privé klinieken die voor een klein bedrag een echo aanbieden dus mocht je het echt zeker willen weten kan je altijd daar terecht. 
Verder zou ik persoonlijk een melding maken van de assistente, niet zozeer als klacht maar als tip zodat ze daar de volgende keer (bij jou of iemand anders) rekening mee houden. Zo kunnen ze heel simpel instellen dat ze zowel goed als slecht nieuws wel/niet vertellen. 
Succes met alles en geef niet op. Ook nu niet, als jij duidelijkheid wil vecht daar dan voor.  

Hoi hoi,
Wat een waardeloze huisarts!! Die 2 testen zijn niet voor niets positief en ze lopen ook nog eens op dus er zit zeker wel wat lijkt mij!
Laat je niet voor de gek houden, het is jouw lijf en jij bepaalt of er wel of geen echo komt. Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en een verloskundige bellen om advies te vragen en als die niks voor jou kunnen betekenen zou ik mij door laten verwijzen naar een gynaecoloog.
Heel veel succes ermee en hoop voor jou dat je hartstikke zwanger bent en een dikke middelvinger aan je huisarts kan geven! :)

Terug
Bovenaan