stretokokken bacterie...

Wie kan mij even terug moed in praten? Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, alles verder perfect maar ik ben positief voor streptokokken bacterie. En dan kom je thuis, zet je de computer aan, je kent dat wel, en ga je je eigen helemaal gek lezen aan wat er wel en niet kan gebeuren als je dat hebt...
Iemand dat (bij een vorig kindje) ook gehad?
Wat ik wel frapant vind is dat ik bij mijn vorige kids (bevallen in NL) NIET ben getest en nu hier in BE dat ze je er wel op testen... als ze er in NL niet eens op testen dan zullen de gevaren toch ook niet TE groot zijn, wel???

Liefs astrid 37.3wk

Ik heb verder geen idee wat het alelmaal inhoud meid. Maar wou je toch even een hart onder de riem steken.
Sterkte en succes meid en hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee.

Liefs marielle 38w1d

Ik heb verder geen idee wat het alelmaal inhoud meid. Maar wou je toch even een hart onder de riem steken.
Sterkte en succes meid en hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee.

Liefs marielle 38w1d

Hoi Astrid!

Ik ben ook drager van het streptokokken bacterie.

Als hier in Nederland je vliezen breken en er nog geen weeen activiteit is, wordt er een kweekje afgenomen.
Toen ik dit dus had zo'n 1,5 week geleden, en ik de dag erop ingeleidt werd, bleek dat ik drager was. Tijdens de bevalling kan je kindje besmet worden en hier behoorlijk ziek van worden. Vandaar dat ik tijdens het inleiden 2 x antibiotica toegediend heb gekregen via het infuus. Dit heeft afdoende gewerkt en Oliver is dus niet ziek geworden. Doordat ik drager was, moest Oliver 48 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven, en er is 2 x bloed afgenomen bij hem en de kinderarts heeft hem 2 x gezien. Maar hij is dus hartstikke gezond, en niets aan de hand.
Ik mag een volgende keer wel gewoon thuis bevallen, ook omdat zowel ik als Oliver niet ziek zijn geworden. volgens mij is het alleen een risico als er eerst vruchtwaterverlies is en geen weeen activiteit.

Verder zijn er geloof ik iets van 40 % van alle vrouwen drager van het streptokokken bacterie. Dus het komt heel veel voor.

Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker voor je kunnen maken. En ook wat van je zorgen weg kunnen nemen. Het is naar mijn idee wel goed dat je weet dat je het hebt, dan kan hier dus ook naar gehandeld worden bij je bevalling.

Groetjes Linda

Hoi Astrid!

Ik ben ook drager van het streptokokken bacterie.

Als hier in Nederland je vliezen breken en er nog geen weeen activiteit is, wordt er een kweekje afgenomen.
Toen ik dit dus had zo'n 1,5 week geleden, en ik de dag erop ingeleidt werd, bleek dat ik drager was. Tijdens de bevalling kan je kindje besmet worden en hier behoorlijk ziek van worden. Vandaar dat ik tijdens het inleiden 2 x antibiotica toegediend heb gekregen via het infuus. Dit heeft afdoende gewerkt en Oliver is dus niet ziek geworden. Doordat ik drager was, moest Oliver 48 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven, en er is 2 x bloed afgenomen bij hem en de kinderarts heeft hem 2 x gezien. Maar hij is dus hartstikke gezond, en niets aan de hand.
Ik mag een volgende keer wel gewoon thuis bevallen, ook omdat zowel ik als Oliver niet ziek zijn geworden. volgens mij is het alleen een risico als er eerst vruchtwaterverlies is en geen weeen activiteit.

Verder zijn er geloof ik iets van 40 % van alle vrouwen drager van het streptokokken bacterie. Dus het komt heel veel voor.

Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker voor je kunnen maken. En ook wat van je zorgen weg kunnen nemen. Het is naar mijn idee wel goed dat je weet dat je het hebt, dan kan hier dus ook naar gehandeld worden bij je bevalling.

Groetjes Linda

Hoi!

Ik ben ook draagster!
Wij kwamen er bij de eerste bevalling achter, omdat ik koorts had en mijn dochter ook. Ze werd in een couveuse gestopt en heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen. Dat was niet zo leuk natuurlijk.

Bij de tweede bevalling kreeg ik uit voorzorg antibiotica tijdens de bevalling en alles is goed gegaan.
Nu is het plan dat ik weer antibiotica krijg. Daar ben ik heel blij om, want de tweede keer ging het goed met de baby en mij, dus doe maar voor de zekerheid dan!
Ik geloof dat je antibiotica moet 4 uur voor de bevalling. En toen ik vorige week vroeg of ik (of de baby) nog lang in het ziekenhuis moesten blijven, zei de gyn dat dat afhankelijk is van het moment van antibiotica geven. Dus op tijd gegeven = een kort observatiebeleid.
Ik heb overigens bij de tweede ook 2 nachtjes in het zkh geslapen.

De bacterie zit normaal in je darmen geloof ik.

Succes, GEEN ZORGEN!

X

Ja, geen zorgen, das makkelijker gezegd dan gedaan :s

Wel heel bedankt voor de reacties hoor ;)
Dat dat infuus 4 uur in moet druppelen baart mij al zorgen, tis mijn derde kindje en de tweede was er al binnen 4 uur, nu wil het niet zeggen dat deze ook zo snel is maar als ie wel even snel of sneller is, heeft die antibiotica weinig kans...
Blij te horen iig dat het bij jullie goed afgelopen is,
gruwelverhalen op internet moeten we maar even rpoberen te skippen...

Terug
Bovenaan