stretokokken bacterie...

Wie kan mij even terug moed in praten? Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, alles verder perfect maar ik ben positief voor streptokokken bacterie. En dan kom je thuis, zet je de computer aan, je kent dat wel, en ga je je eigen helemaal gek lezen aan wat er wel en niet kan gebeuren als je dat hebt...
Iemand dat (bij een vorig kindje) ook gehad?
Wat ik wel frapant vind is dat ik bij mijn vorige kids (bevallen in NL) NIET ben getest en nu hier in BE dat ze je er wel op testen... als ze er in NL niet eens op testen dan zullen de gevaren toch ook niet TE groot zijn, wel???

Liefs astrid 37.3wk

Ik heb verder geen idee wat het alelmaal inhoud meid. Maar wou je toch even een hart onder de riem steken.
Sterkte en succes meid en hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee.

Liefs marielle 38w1d

Ik heb verder geen idee wat het alelmaal inhoud meid. Maar wou je toch even een hart onder de riem steken.
Sterkte en succes meid en hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee.

Liefs marielle 38w1d

Hoi Astrid!

Ik ben ook drager van het streptokokken bacterie.

Als hier in Nederland je vliezen breken en er nog geen weeen activiteit is, wordt er een kweekje afgenomen.
Toen ik dit dus had zo'n 1,5 week geleden, en ik de dag erop ingeleidt werd, bleek dat ik drager was. Tijdens de bevalling kan je kindje besmet worden en hier behoorlijk ziek van worden. Vandaar dat ik tijdens het inleiden 2 x antibiotica toegediend heb gekregen via het infuus. Dit heeft afdoende gewerkt en Oliver is dus niet ziek geworden. Doordat ik drager was, moest Oliver 48 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven, en er is 2 x bloed afgenomen bij hem en de kinderarts heeft hem 2 x gezien. Maar hij is dus hartstikke gezond, en niets aan de hand.
Ik mag een volgende keer wel gewoon thuis bevallen, ook omdat zowel ik als Oliver niet ziek zijn geworden. volgens mij is het alleen een risico als er eerst vruchtwaterverlies is en geen weeen activiteit.