stretokokken bacterie...

Ik ben ook draagster en wist dit ook al voor de bevalling. Ik ben met 36 weken getest omdat ik continu blaasontsteking had tijdens de zwangerschap. Heb 3 dagen voor de bevalling nog een ontsteking en antibioticakuur gehad. Ben vorige week donderdag ingeleid daarom. Je hebt een enorm voordeel dat je het al weet! Zo kan er tijdig actie ondernomen worden. Op het moment dat je vliezen breken kan de bacterie bij je kindje komen en dat is gevaarlijk. Verder zitten ze in het geboortekanaal. Dus zodra je weeen krijgt gelijk je verloskundige bellen ( kan niet helemaal opaken uit je verhaal of je al in het ziekenhuis loopt of alleen doorgestuurd bent). Heb je de dosis niet 4 uur gehad dan krijgt je kindje sowiezo uit voorzorg ook antibiotica dus dat is ook meteen gedekt. Mocht hij/zij dan besmet zijn zijn ze e rmeteen bij. Er wordt bloed uit de navelstreng afgenomen en 4 uur later uit de hiel. Hier worden de ontstekingswaarden van bekeken. Veder nemen ze een kweekje uit het oor en de neus. Je moet ter observatie blijven in het ziekenhuis en de kinderarts houdt het kindje goed in de gaten. Thuis moet je ook alert blijven (doet je kraamhulp ook).
Met ons meisje gaat tot nu toe alles goed gelukkig maar ik herken je gevoel. Ben toen ik het hoorde ook gelijk gaan googelen en dat moet je dus niet doen. Gelukkig ook veel positieve verhalen gelezen.
Hou in je achterhoofd dat je er op tijd bij bent en in het ziekenhuis in goede handen bent.
Probeer je niet al te druk te maken en stop met lezen op internet want je maakt jezelf alleen maar gek op die manier ( ik had een tijdelijk internetverbod gekregen van manlief ;))

Heel veel succes met de laatste loodjes en geniet nog even van je kindje in je buik. Nog even en dan is hij/zij er!

Liefs Clau

Hey Astrid,

Nou fijn om ook nog even die reactie te lezen van Clau hierboven lijkt me. Mijn ervaring is er 1 maar ik kan me je ongerustheid daarna nog wel voorstellen. Maar het is idd goed om het vantevoren te weten zodat e zalles er aan kunnen doen om jou en je baby gezond te houden...

Bespreek je ongerustheid ook met je gynaecoloog, zodat hij je misschien ook wat gerust kan stellen...

Veel liefs Linda

(ps, lijkt me leuk om met "klein groepje" verder te praten op de mamaclub van baby website, zodra dit forum overgezet wordt daarnaartoe. Ben erg benieuwd hoe het ons allemaal vergaat nadat alle kleintjes geboren zijn. Ik heb het als heel positief ervaren, om tijdens onze zwangerschap met elkaar van gedachten te wisselen...)

Terug
Bovenaan