Striae (na zwangerschap)

Hallo allemaal,

4 weken geleden ben ik bevallen van een schat van een jongen. Dit is mijn 2e zwangerschap. Bij de 1e weinig last van striae, een heel klein beetje op t einde. Maar nu..?
Rond om mijn navel zit ik helemaal vol met striae. Heb in deze zwangerschap heel stom bijna niet gesmeerd, vergat het elke keer. Nu voorkomt het dat natuurlijk niet, maar had het misschien wel minder erg gemaakt.

Op dit moment kan ik het even niet loslaten en ben ik zo bang dat ik straks een hele lelijke buik heb. Nu ben ik natuurlijk pas 4 weken geleden bevallen, dus het ziet er nu nog veel erger uit en ben ook nog 15 kilo zwaarder dan voor mijn 1e zwangerschap. Dus dat speelt ook allemaal nog mee.

Wie heeft nog meer last gehad van striae en smeerde je nadien er iets op? Zit nu te denken om te gaan smeren met bio oil.
Hoe heeft het zich hersteld?

Ik weet dat ik in mn achterhoofd moet houden dat mijn lichaam 2 kinderen heeft gedragen, maar ik ben ook nog steeds een vrouw?
 
Ah ja, ik begrijp je helemaal hoor!

Hier ook een buik met striae, eerste zwangerschap.Ik heb vanaf 9 weken écht 2 keer per dag gesmeerd, soms zelfs 3x.
Maar vanaf week 35 zei mijn buik; “pang! Tot hier”. Haha
Ja je doet er echt niets aan ?
Dus nee, smeren voorkomt het inderdaad écht niet.

Ik smeer al vanaf dag 1 na de bevalling bio oil, iedere dag na het douchen. Mijn dochter is nu precies 9 maanden én ze zijn zó licht geworden, echt! Verbaas mij er echt over, want dacht toch een beetje dat je het mega goed zou blijven zien, maar ik vind het heel erg meevallen. ?


 
Hoi
Bio oil zal zeker helpen maar strai zijn onderhuids dus smeren van te voor heeft echt weinig zin met de tijd als er geen druk meer op je buik staat dan zullen de rode strepen verdwijnen en als je niet teveel met je buik in de zon zit zullen ze van een afstandje onzichtbaar zijn ze kleuren niet mee in de zon
 
Ik heb bij de eerste zwangerschap hee veel gesmeerd en zit helemaal onder bij de andere 3 niet gesmeerd en niks bijgekregen 
 
Ik heb het ook, 1e zwangerschap niet en nu wel. Maaaar de eerste tijd zijn de strepen ook het meest duidelijk zichtbaar, beetje paars van kleur. Dit trekt vanzelf bij naar meer de huidskleur die je hebt. Je bent iig niet de enige ?
 
Ik las dat volgens mij 70% van de vrouwen striae krijgt, maar je ziet het bijna bij geen enkele zwangere buik (lang leve social media?). Ben "blij" om te horen dat er meerdere zijn die hier last van hebben.

Buiten de striae blijft de buik dan ook een beetje rimpelig? Als ik nu mijn huid naar elkaar breng dan zie je overal rimpels zitten. Nu is alles nog slap natuurlijk en kan ik nog niet sporten, maar vraag me af of dat ook nog een beetje bij kan trekken.

Ben sowieso van plan om voor dit jaar een badpak te gaan kopen zodat ik niet met mijn buik in de zon kom te zitten.
 
Jaa striae of niet, je huid zal na een zwangerschap altijd wat slapper en rimpeliger blijven.. Maar de rimpels waar je het over hebt zie je met name als je je buik in elkaar duwt ja ?. En overigens krijgt de ene vrouw weer een vrij platte buik na de zwangerschap zonder sporten én blijft bij een andere vrouw altijd een buikje mét sporten.
Heeft ook weer te maken met je bouw óf aanleg.. óf gewoon pech ? Je weet ‘t gewoon niet.. Maar sporten is altijd goed natuurlijk!

Laten we het er maar op houden dat iedere buik mooi is ☺️
 
Terug
Bovenaan