Striae (na zwangerschap)

@wonderAn zoals mijn moeder dan zegt: dan moet je dat niet doen?

Ik denk dat ik het type ben wat nog een en buikje zal houden. Ga in elk geval beginnen met smeren van bio oil en nog even wachten tot ik weer mag sporten. Heb er eigenlijk een hekel aan, maar t gaat niet vanzelf?

Bedankt voor jullie reacties!
 
Ik herken het helemaal, ik ben 10 februari bevallen van ons eerste kindje, ik had als puber al aanleg voor striae, en met de zwangerschap kwamen ze al vrij vroeg, van borsten buik tot schaamstreek billen boven benen en heupen, en ik heb echt dikke strepen, ik kan smeren maar eigenlijk niks helpt het om het te verminderen ik ben in de zwangerschap krappe 15 kilo aangekomen en na de bevalling scheelde het 5 kilo met mijn start gewicht. Ondanks het niet mooi is en ik er niet blij mee ben, ben ik er stiekem wel trots op, het vrouwen lichaam is zo bijzonder en elke streep staat dan maar weer voor de kracht die ons lichaam gebruikt heeft een mini mens te creëren, ik merk dat ik vooral mijn lichaam/huid echt de tijd moet geven om te laten herstellen, 9 maanden zwanger is ook 9 maanden ontzwangeren zeggen ze. En het is natuurlijk niet niks om van een behoorlijke zwangerschapsbuik in 1x weer naar het oude figuur te moeten gaan. Denk dat wij vrouwen alles weer te snel “normaal” willen hebben.
 
Gefeliciteerd, je lichaam heeft gedaan wat het hoort te doen ? Namelijk meegroeien met de baby en je huid heeft extra ruimte gegeven door striae te creeeren. Rock you body, vrouwen lichamen zonder striae / andere tekenen van hun zwangerschap zijn echt zeldzaam. Het is altijd prachtig, omarm je lichaam alsjeblieft en laat je niet onzeker maken door iets dat puur natuur is. Ik snap dat het lastig is maar het geeft je zoveel rust en voldoening als je het mooie ervan in kan zien
 
Terug
Bovenaan