strijd aan tafel

help,mijn dochter van 4 wil haar avond eten niet!
elke avond is er ruzie aan tafel omdat onze dochter niet wil eten.
we hebben al vanalles geprobeerd,geen toetje,laten zitten,gewoon afruimen als de rest klaar is,zelf laten kiezen.
niks werkt.ze wil haar warm eten gewoon niet.
wie heeft er tips om de warmemaaltijd een beetje gezellig te houden voor de rest van ons gezin?
groetjes crisje

Hoi Crisje
Ik kan je helaas niet helpen, want ik zit met hetzelfde probleem. Mijn zoontje wil GEEN warm eten. We kunnen op onze kop gaan staan maar hij doet het niet. Dit duurt al een jaar en we hebben ook alles al geprobeerd. Na bijna een jaar nam hij een beetje macaroni maar daar is hij ook weer mee gestopt. Ik heb het al een paar keer gevraagd bij het cb maar zij zeggen dat we ons niet druk hoeven maken. Mijn zoontje eet wel goed brood en fruit, kaas en andere zuivel lust hij ook, dus uiteindelijk krijgt hij genoeg. Ik denk alleen dat je hetzelfde hierover denkt: het is zo ongezellig en je hebt altijd het gevoel dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen. Ik ben benieuwd of je nog bruikbare tips krijgt, want ik geloof er niet meer in. Ik hoop dat het bij jou niet zolang zal duren. Nou veel heb je niet aan mijn bericht. Je weet nu alleen dat het vaker voorkomt.
Groetjes Chris

Hoi,
hier ook een slechte eter
al heel lang (ruim 2 jaar) is het moeilijk om het meneer naar de zin te maken met warm eten. op een gegeven ogenblik kwam ik erachter dat s middags warm eten beter gaat en dat meneer nog wel een potje van de olvarit luste. hieraan toegegeven zodat hij in elk geval wat groente binnenkrijgt.
later nog geprobeerd wat variatie aan te brengen op de dagen dat hij naar het kinderdagverblijf gaat omdat hij daar altijd beter eet dan thuis
inmiddels hebben we weer enige keus in wat we kunnen aanbieden maar nog wel beperkt, zijn broertje eet gelukkig beduidend meer en meneer ziet/merkt nu wel af en toe dat broertje dan een compliment krijgt voor het goede eten
wanneer meneer moe is dan "voer" ik hem nog steeds (ondanks dat hij al 4 is) en dan gaat er tenminste zonder morren wat naar binnen.
succes

Hoi
Ik weet niet of jullie het al geprobeerd hebben, maar misschien is het een idee om je kind te laten helpen met koken (de aardappels wassen ofzo) en anders je kind zelf te laten opscheppen. En anders echt een muizenbeetje geven met duizend en één complimenten als het op is.
Hoop dat jullie er iets aan hebben en dat het werkt.
Groetjes Esther

hoi
Wij hebben het zelfde probleem hier thuis!
We hebben ook vanalles geprobeerd, zelf kiezen of je wel of niet eet, aandringen tot ze het op heeft, ect..
Nu op dit moment gaat het weer ietsje beter gelukkig dus er is HOOP!!
We hebben nu de afspraak dat het gewoon opgegeten wordt wat het ook is.
En als het dan op is mag ze haar zelf uitgekozen toetje opeten of nog een koekje bij de thee. Dit werkt aardig hier moet ik zeggen maar we hebben ook zeker een jaar met onze handen in het haar gezeten!!
Ik hoop dat het bij jullie ook snel beter zal worden!!
groetjes

Hallo,

Echt een probleem met eten was er niet maar mijn dochter van, toen 3.5 jaar, wou 's avonds ook niet eten. We aten dan altijd rond 17.30/18.00. Op maandag passen mijn ouders op en mijn moeder heeft toen geprobeerd of het om 17.00 beter gaat. En dat is dus idd het geval. Nu proberen we eigenlijk zo vaak mogelijk rond 17.00 uur te eten en het gaat nu redelijk tot goed.

Misschien is dat dus een oplossing

Groetjes

vrienden van ons hebben het zelfde probleem,ze zeggen gewoon, hoeveel hun kind nog moet eten en eet ze dat niet op dan krijgt ze de volgende dag geen snoepjes en koek, dat weet ze ook. Het werkt bij hun wel goed.
succes

Hoi,

Elk kind is verschillend. Ik heb twee dochtertjes van 4 1/2 en 1 1/2.
De jongste heeft net weer een fase gehad, overigens op dezelfde leeftijd als de oudste van niet willen eten.
Afleiden met speelgoed en ja hoe hard sommige het ook vinden, af en toe prop ik ook wat naar binnen en na twee verplichte happen, gaat de mond gewoon weer open en gaat het bordje leeg. Dit heeft 2 weken geduurd en het is weer gezellig met haar.
De oudste heeft ook haar kuren.Ook ik ben eerder gaan eten en we koken samen geregeld om te laten zien, wat er in de pan gaat en dat dit echt wel lekker is. Af en toe proeven tussendoor.
En op de momenten dat ze minder eet, schep ik gewoon wat minder op. Prijzen als het bordje leeg is en elke dag weer wat meer opscheppen.
De ene keer duurt het wat langer dan de andere keer.

Terug
Bovenaan