Strijken

We hebben het al over het aantal wasbeurten gehad. Nu ben ik benieuwd of jullie  veel strijken en wat wel, wat niet? Is het strijken meer of minder geworden nu jullie kinderen hebben?

Ik heb een nieuwe regel in het huishouden. Ahum, ik strijk zo min mogelijk... Dat doe ik om mezelf te beschermen, want in het begin streek ik echt alles. Ook de hydrofyle doeken die ik zo rot vond om te strijken. Nu ben ik overgegaan op alles meteen opvouwen van de waslijn. En ik moet zeggen, de kreukels zijn er toch best goed uit. Blousjes en broeken strijk ik nog wel. Maar zeer zeker geen theedoeken meer bijvoorbeeld. Ik vind het zonde van mijn tijd. Die kan ik nu wel veel beter besteden! Maar ik heb er even aan moeten wennen. Ik was gewend om alles te strijken, maar dat lukt me nu gewoon niet meer.

Lekker huishoudelijke topics allemaal!

mm hier is het enorm verandert. Maar dat is vooral omdat mijn vriend en ik voor Birgit er was allebei de hele week op de kazerne doorbrachten. Daar propte ik mijn was (vooral groene pakken en sportkleding) in 1 of 2 wasjes op de donderdag avond en dan was mijn was gedaan. Thuis hadden we niet zoveel en propte we ook alles bijeen, dat heeft was mooie kleding gekost... strijken deed ik al helemaaaaal niet, gewoon uitkloppen en ophangen, dan zag t er wel ok uit!

Toen kwam de kraamhulp.. wassen wassen wassen. daar heb ik wel van afgekeken en nu kreeg ik laatst ook het compliment van mijn schoonmoeder dat ze  bij mij niet verwacht dat birgit in een verschoten kledingstuk zal lopen. Omdat ik ook wil dat Birgit er leuk uitziet strijk ik nu echt bijna alles!  Inlc de short van mijn vriend haha, wie had dat gedacht! maar ik maak er geen studie van iig, het is namelijk geen hobby van me!.

Evelien

Wat strijken we (mijn man strijkt de kleding en ik de rest):
- t'shirts
- overhemden (voor zijn werk doe ik want ik kan het netter volgens hem)
- truitjes
- broeken
- jassen
dat doet mijn man en ik strijk:
- theedoeken
- vaatdoeken
- kussenslopen
- zakdoeken (vaak papier maar mochten die op zijn dan katoenen, is ook fijner voor Stijn zijn neusje)
- overtrekken van de kinderen
- keukenschorten
- tafelkleden
- servetten
- stoelhoes (ik heb een witte stoel en die moet toch vaak gewassen worden)
- gordijnen

Wat veel eigenlijk als ik het zo lees en ik hou er niet van om het te doen maar vind het heerlijk als alles weer netjes in de kast hangt/ligt

Groetjes van Marloes

hoi

Ik strijk opzich best veel; alle kleertjes van Jayden ook rompers, alle kleren van mn vriend en van mij.
Ik strijk geen theedoeken, die vouw ik gewoon heel strak op en ik strijk ook geen beddengoed, alleen wel het lakentje van Jayden wat onder z'n deken ligt zeg maar. Ik strijk ook geen hydrofielie doeken dat vind ik zonde van m'n tijd, die vouw ik ook netjes op.
Ik doe het strijkwerk meestal 1 avond in de week, en doe daar ongeveer 1 a 2 uur over

xxxjes

ehhh. ik hoop niet dat ik een uizondering ben maar ik strijk bijna nooit!!!
Het enige wat ik strijk zijn de lakentjes van Jennifer....
Soms moet er wel eens een overhemd gestreken worden voor mijn vent, maar dat doet ie zelf.
Als het gewassen is hang ik het allemaal heel strak op en daarna vouw ik het ook weer strak

Duss... tja... weinig aan toe te voegen.

gr. Ilone

Hoihoi,

Ook hier wordt niet gestreken. Ik vond voordat ik Marissa kreeg strijken helemaal geweldig. Wilde zelfs een strijkservice beginnen, maar nu met Marissa vind ik het zonde van mijn tijd. Ik strijk eigenlijk niets. Beddengoed haal ik er 's ochtends af, was ik, gaat in de droger, er 's middags weer op en dan hoef je het echt niet te strijken. Andere was vouw ik netjes op en de kleren van Marissa hangen bijna allemaal aan een hanger. Zo'n 1 keer in de 6 maanden komt er iets uit de wasmachine of de kast dat een strijkje nodig heeft dat doen we dan even.

groetjes Linda

Hoi hoi,

Ik strijk eigenlijk ook niet zoveel. Zeker geen theedoeken en dat soort dingen. Eigenlijk alleen blouses en broeken en als er ergens vouwen in zitten, dan strijk ik het.

groetjes mirjam

Terug
Bovenaan