Strippen baarmoedermond

Hallo,

De gynaecoloog wil mij komende controle strippen. Afgelopen week ben ik mijn slijmprop verloren.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met strippen, en hoe lang heeft het toen bij jullie geduurd voordat de bevalling op gang kwam?

Hoi hoi, hier 41+1 en toevallig half uurtje geleden gestript. 
Had vandaag een afspraak staan voor CTG en gesprek over inleiding. Eerst het hartfilmpje gemaakt. En die zag er gelukkig prima uit. 
Vanochtend had ik toevallig mijn slijmprop verloren en sinds dien ook wat weeen. Maar nog niet het werk waar het moest zijn zeg maar. 
Deze waren wel regelmatig en ook te zien op de CTG. 
Na de CTG gesprek gehad met de gyn en die stelde voor te toucheren en mocht er ruimte zijn te strippen. 
En had al 2-3cm ontsluiting en hij ging maar gelijk even strippen. Fijn gevoel is het niet kan ik je vertellen, maar echt pijn ook niet. 
Je voelde echt dat hij met zijn vingers rondjes draaide in je baarmoeder.
Ik voelde me ook heel erg op mijn gemak bij deze gyn en echt een fijne ervaring. Nu na dat half uurtje zijn de weeen al flink wat heviger en komen ook sneller. Dus ik denk dat het wel heeft geholpen. 
Mocht het toch niet doorzetten
morgen inleiding om half 8 sochtend
laat even weten hoe het is gegaan en hoop dat je wat aan mijn antwoord heb. 

Dankjewel voor je antwoord! Hoop voor je dat het doorzet en dat je snel met je baby kunt knuffelen :) 
ik zal morgen even laten weten hoe het gegaan is! Succes met de laatste loodjes!

hey

hoeveel weken ben je zwanger? ik ben nu 37 weken en maandag afspraak en ik ben ook mn slijmprop verloren. de baby loopt qua groei ver voor dus ik hoop stiekem ook gestript te worden 

Ik zit morgen op 37 weken. De kleine man ligt in stuit en ik heb medicatie voor een te hoge bloeddruk. Dus ze willen mij niet door laten lopen. Maar inleiden met stuit ligging doen ze niet zo snel. Dus ze hoopt door het strippen het op een natuurlijke manier op gang te laten komen. Ben benieuwd! 

Strippen heeft veelal geen effect op het moment dat je nog geen ontsluiting hebt. Veelal hoor je dat vanaf 40+3 strippen resultaat heeft. Bij mij eerste zwangerschap ben ik gestript met 39+6 op eigen verzoek, wel wat gerommel maar resulteerde niet in weeen, daarna met 40+3 gestript en de dag erna bevallen. 
Succes!

Hoi.

Ik ben nu zwanger van ons derde kindje, 36.6 weken.
Bij mijn tweede zwangerschap hebben ze wel 4x gestript maar er gebeurde maar niets behalve oefenweeen snachts.... Dit deden ze vanaf 39.5 weken.
Het nadeel bij mij was wel dat mijn zoontje toen nog niet ingedaald was waardoor er niet veel druk op de vliezen bleef. 
Hoop dat het bij jou beter werkt!!

Terug
Bovenaan