Strippen baarmoedermond

De laatste controle afgelopen week zat ik op 1,5cm ontsluiting. Deze week ook mijn slijmprop verloren. Dus stiekem hoop ik dat het strippen lukt en dat het ook het gewenste effect heeft en de bevalling op gang komt. 

ik ben met 41+1 gestript, toen 2 cm ontsluiting, dag erna verloor ik de slijmprop met 41+3  nogmaals gestript en in die nacht bevallen,
strippen is onaangenaam maar niet pijnlijk, vooral rustig door je buik ademen, 2e keer strippen was wel gevoeliger maar het is met een paar seconden al klaar

Ik ben bij de 1e met 39+5 gestript. Achteraf zou ik dit nooit meer doen. Het was alsof de baby er nog niet klaar voor was waardoor ik een nare bevalling heb meegemaakt. Nu bij de 2de samen met de vk maar besloten om het netjes af te wachten...

Ik heb weinig keuze. Ik word sowiezo ingeleid met 38 weken. En door te strippen hopen ze dat het misschien toch vanzeld op gang komt. En dan heb ik liever dat het lukt door te strippen dan door medicatie om weeën op te wekken. 

Bij onze eerste hebben ze mij gestript met 40.3 dit had geen effect, uiteindelijk met 40.6 geboren. 
Bij de tweede 3 x totaal gestript, werkte ook niet. Vond het vies pijnlijk. Ben ingeleid op eigen verzoek met 41.5.
Nu 37.2 van de derde, en ik wacht wel rustig af. Dat strippen vind ik geen pretje en heb zelf het idee dat het niet werkt. Dat gewroet onderin maakt het voor de baby misschien ook alleen maar onrustiger. 

Terug
Bovenaan