Strippen

Hoi, vandaag 39 weken zwanger en woensdag moet ik weer voor controle naar de verloskundige. Dan ben ik 39+5 ze zei als ik dan nog niet ben bevallen dat ze dan gaat bespreken wat de mogelijkheden zijn. Denk je dat ze dan al gelijk gaan strippen als ik dat wil? Of moet ik daarvoor weer een nieuwe afspraak voor maken? 

Bij mij kon dat wel toen ik op 39+4 zat. Je moet dan natuurlijk al wel iets van ontsluiting hebben. Heb dat toen alleen niet gedaan omdat ik het nog wel prima vond. Achteraf ook goed want alles zat nog potdicht haha.

Je kunt het altijd vragen of ze wil voelen of er al wat 'aan de hand is'.
Mocht je nog helemaal geen verweking hebben dan weet je dat ook en krijg je (niet altijd hoor) eerst nog een soort indalingsweeën.
Zeiden ze bij mij en die heb ik toen ook met 40+2 gekregen en zorgde ook voor de eerste 2 cm ontlsuiting.

Strippen zelf duurt echt maar een paar minuten.
Kan goed gaan rommelen daarna en dan heb je 3 mogelijkheden.
Of het zet door en je krijgt weeën, er gebeurt helemaal niks of (heftige) buikkrampen en verder niks.

[quote quote=10226979]Het wil dan wel eens zijn dat de weeën sneller volgen en je dus sneller tot de 10 cm bent. Heeft totaal geen schade voor je kindje of ik gevaarlijk hoor. Waarom zou je er niet voor kiezen?[/quote]
Ik zou het denk ik gewoon op zijn beloop willen laten. Ik heb het idee dat je lichaam in principe wel doet wat nodig is.
Maar ik heb zelf natuurlijk ook geen idee. 

Bij mij is het wel ter sprake gekomen,  maar uiteindelijk niet nodig geweest.
Als Ik over de 40 weken was gegaan, dan hadden  ze dat wel willen doen bij 41 weken om te voorkomen dat ik met 42 weken ingeleid zou moeten worden.

Yeps. Eerst met 41w+4. Geen effect. Terwijl volledig verstreken en 1,5 cm ontsluiting. Daarna nog een keer met 41w+6. Na een uur barstten de weeën los en kwam ik in een weeënstorm. Na 7 uur was onze dochter er.
Lautje: reden om te strippen was bij mij om een bevalling op te wekken en een inleiding voor te zijn. Ik moest me namelijk met 42 weken (de volgende dag) melden in het ziekenhuis voor een inleiding met hormonen(gel), ballon en weet ik wat allemaal. De verloskundige zei dat ik er zo klaar voor was om te bevallen dat ze het strippen nog 1x wilde proberen. Door een  tweede keer gestript te zijn kreeg de bevalling net dat duwtje dat nodig was (in mijn geval dan) en ben ik geheel natuurlijk en in mijn eigen bed bevallen en is een ziekenhuisopname voorkomen. 

Terug
Bovenaan