strippen

Ik vond het wel behoorlijk pijnlijk, maar wellicht had het ook iets te maken met het feit dat ik er helemaal niet op voorbereid was. Ze hebben me namelijk zonder aankondiging of overleg gestript zonder dat ik het wist! (grrrr!!!) VK zou 'even' voelen of de baarmoedermond rijp was en toen ik daarna klaagde dat het pijnlijker was dan ik had gedacht, zei ze simpelweg "oh, ik heb ook even gestript"....

Ben daar wel erg boos om geweest, maar ik was 41+2 wkn en helemaal beu, dus ik had wel toestemming gegeven. En het heeft gewerkt... Ca 15 uur na het strippen lag mijn pasgeboren zoontje op mijn buik!

Veel succes! Ik zou het zeker doen, is toch een heel stuk natuurlijker dan inleiden, denk ik dan...

Groetjes, Karin
37+5 wkn van 2e

Hoi,

Ik ben ook gestript maar ik was pas 37 weken. Had al van 27 weken plat op bed moeten blijven liggen omdat ik een bloeding had gehad wegens een placenta die een stukje voor de baarmoedermond lag. Mijn kindje was aan de grote kant en toen kreeg ik ook nog een beginnende zwangerschapsvergiftiging.

Ik vond het strippen reuze meevallen, dacht zelfs dat de gynaecoloog nog moest beginnen en toen bleek hij al klaar te zijn. Dit gebeurde 's middags rond 17.00 uur en om 21.30 uur zijn mijn vliezen gebroken. De volgende dag is mijn dochtertje Laura geboren en dat ze groot genoeg was bleek wel uit het feit dat ze 51cm was en 3540 gram, en dat met 37 weken.

Groetjes, Petra

Hallo,

Nou ik ben dus ingeleid, en ik vond dat dus echt geen pretje. Het is alles behalve natuurlijk!!!! Je kindje krijgt allemaal stoffen binnen, dat eigenlijk niet hoeft. ( in mijn geval moest het wel, ik had geen keus) Maar als je voor strippen kan kiezen, zou ik dat zeker eerst proberen! Geloof mij, onnatuurlijke weeen, zijn meestal pijnlijker dan natuurlijke weeen!!! Je hebt amper de kans om te wennen. En dat zou bijna iedere gyn bevestigen!

Succes en ik hoop dat je snel op een natuurlijke manier kan bevallen..

Je hebt al aardig wat reacties, maar ik plaats toch de mijne er nog even bij.

Ik ben bij ons eerste kindje ook gestript. Ik kan niet zeggen dat ik het echt pijnlijk vond maar meer een 'vreemd/naar' gevoel. Bij mij heeft het wel geholpen, de volgende ochtend na het strippen begonnen de weeen... Ik liep ook al behoorlijk ver overtijd, dus was er wel 'blij' mee!

groetjes!

hallo,

ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook gestript en ik moet zeggen dat ik het zeker geen pretje vond. Ik liep inmiddels al een paar dagen overtijd toen ze me hebben gestript. Het heeft wel geholpen want 'snachts begon het eindelijk!!!

groetjes Gerjanne

Nou dames ik ben inmiddels al gestript en het was aardig pijnlijk ,maar dat kwam omdat ik erg gespannen was en bang was voor de pijn zelf.

ze had maar 1 vinger erin kunnen krijgen dus geen vorderingen.
Maar ik moest nog een weekje afwachten dus gelukkig nog geen inleiding.

dames heel erg bedankt voor jullie reactie

quote: Gerjanne25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2009 14:03:00'));

hallo,

ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook gestript en ik moet zeggen dat ik het zeker geen pretje vond. Ik liep inmiddels al een paar dagen overtijd toen ze me hebben gestript. Het heeft wel geholpen want 'snachts begon het eindelijk!!!

groetjes Gerjanne

Deed ze het met 2 vingers of met 1 eerst?

Terug
Bovenaan