studeren met baby

Hier nog zo'n stuudje..
In september 2016 gestart met een 2 jarige BBL niv. 4 opleiding. Daarnaast 32 uur werken, komt neer op een volle werkweek en in de avonduren met de neus in de boeken.
Op 24 oktober 2016 een positieve test, in juli 2017 geboren. Gelukkig zonder vertraging het eerste jaar doorgekomen door vooral goed te plannen. Beetje vooruit gewerkt zodat ik na de geboorte me ook kon focussen op haar. Na de zomervakantie gestart met het 2e jaar. Vooral als zij in bed lag kon ik studeren en in de avonduren natuurlijk. Ook dit vergt veel doorzettingsvermogen, planning en discipline. Vaak had ik geen zin om te studeren maar wilde liever even op de bank zitten, even niks... Toch de verleiding kunnen weerstaan en de studie verder vervolgd, zonder vertraging. Op 3-2-2018 wederom een positieve test, yes!! 
19 april heb ik mijn eindgesprek, op 4 juli diploma uitreiking. Een wolk van een dochter en de tweede is onderweg. Ik ben zo trots op mezelf en dat is het me allemaal zeker waard geweest. Onze dochter is niks te kort gekomen, loopt alles behalve achter in ontwikkeling dus niemand die er last van heeft. Dankzij deze studie ga ik dadelijk meer verdienen en kan ik dus ook een dag minder werken. Iedereen blij! 
Overigens vind ik het heel belangrijk dat kinderen naar de kinderopvang gaan, daar leren ze vaardigheden die ik thuis niet kan aanbieden. Wachten op de beurt, kijken hoe andere kinderen het doen en samen spelen.
Heel veel succes met je keuze en je studie. Doe dat waar je je goed bij voelt!

Ik ga ook studeren met baby, als alles goed gaat ;)

Nu de laatste 4 tentamens van mijn bachelor (uni, pedagogische wetenschappen) en dan volgend school jaar de master (deeltijd). Ben uitgerekend in November.
Ik zag mijn master periode (die deeltijd 4-6jr duurt) juist als een goede tijd voor kinderen. Mijn opkomende carrière wordt niet meer onderbroken straks door zwangerschapsverlof etc, en ik zou niet willen wachten tot na die opbouw..
Momenteel werk ik naast een voltijd bachelor nog 30u, dit ga ik 10u minderen en dus terug naar deeltijd. Dus komt veel tijd vrij. Als mijn man een papa dag heeft en baby een dag naar opvang of opa/oma (die dat al aangegeven hebben te willen), is het denk ik goed te doen!

Terug
Bovenaan