stuit/dwarsligger

Hey meiden,

Ik maak me er al een tijdje "druk/zorgen" om.
Onze kleine man ligt nog altijd in stuit(met benen langs het hoofd) of gewoon heerlijk dwars en dat met maandag a.s alweer 31 weken.
Poeh hee begin me er langzaam aan wat zorgen om te maken dat tie straks niet meer kan draaien.
Alle scenario's hebben mijn hoofd of dromen al gepasseerd van de meest gruwelijke stuitbevalling tot meest dramatische draaipoging ever! haha Die hormonen ook
Maarja kortom het is wel iets wat me erg bezighoud merk nu ik al aardig op het eind loop.
Bij de groei/liggingsecho met 28 weken bleek al dat onze man wat groter is dan gemiddeld mede door de lange benen.
Onze floortje had een geboorte gewicht van 3680 na 41+3 dus ik verwacht daar ook wel ergens uit te komen.
Niet heel klein dus.
Zo'n draaipoging lijkt me echt verschrikkelijk moet ik zeggen, we hebben hier in de buurt wel iemand die dmv hand op legging je baby kan laten draaien dus dat wil ik zeker nog wel ff proberen alleen tja wanneer.....want ja de natuur leert ook wel dat een kindje (meestal) pas draait wanneer het er aan toe is????????
Ik moet woensdag a.s naar de vk maar dan is er een vervangster :( dus ja daar schiet ik ook niet zo heel veel mee op. Ik kan evt haar krijgen met de bevalling dus is het wel fijn haar een keer gezien te hebben maarja omdat nu allemaal met een vreemd te bespreken..............erg he??!!
Aaaah misschien maak ik me ook wel druk om niks hoor maarja............moest het ff kwijt.

liefs louise

Heej Louise,

Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Vorige week vrijdag met de echo prachtig mooi babytje.. alleen ligt ie met zijn bips in de uitgang en zijn voeten langs zijn hoofd... Ook ik droom momenteel geregeld over een stuitbevalling of een keizersnede... beide zie ik dan in real life ook enorm tegenop. a.s. zaterdag ben ik 30 weken. Mijn baby is echter klein van stuk en ik hoop dat hij ook zelf nog ff gaat draaien. moet ook woensdag weer naar de vk voor controle. en ik heb er al de hele tijd 2 omdat hier beide huisartsen ook beide verloskundige zijn. de 1 ken ik beter dan de ander. en bij de 1 durf ik ook meer mijn zorgen te bespreken... die andere ken ik niet goed. maar jah mocht d ekleine zich aandiene kan die andere meneer dienst hebben en moet hij de kleine ter wereld gaan brengen. (ik heb 2 mannelijke vk's)

Ik ben trouwens geen voorstander van draaien. Misschien is het in het echt niet zo erg als ik me voorstel... maar heb het laatst op tv gezien.. en dat lijkt me echt geen pretje... Heb niets gehoord over iemand die dmv hand op je leggen je baby kan laten draaien, maar mocht jij die poging wagen... laat het me dan ff weten hoe dat is gegaan.... :D kan ik daar miscchien ook terecht :D:D:D

Hmm..... Please laat onze kindjes nog ff draaien en goed gaan liggen..........

Liefs Anneke

Volgens mij heeft het kindje nog alle tijd om te draaien!! Of vergis ik me nu vreselijk?

Anders kun je je eens verdiepen in moxa-therapie of acupunctuur om te draaien, schijnt prettiger te zijn dan het ziekenhuis.

Ze draaien vast nog ;-)

Volgens mij heeft het kindje nog alle tijd om te draaien!! Of vergis ik me nu vreselijk?

Anders kun je je eens verdiepen in moxa-therapie of acupunctuur om te draaien, schijnt prettiger te zijn dan het ziekenhuis.
En wie weet neemt het wat nachtmerries weg!

Ze draaien vast nog ;-)

hoi hoi,

mijn kleine lag ook in stuit en is net voor de 30 weken gedraaid.
echter aan het gewoel te voelen frees ik dat ie dit alleen voor de echo heeft gedaan, en nu weer keurig in stuit ligt. Ik draag nu een zwangerschaps belletje net boven het schaambeen. het zou zo zijn dat een beebie op t geluid af gaat.
Die hand oplegging kan werken, maar mijn pleegmoeder doet aan reikie, en zij vertelde dat zij me nu niet mag aanraken omdat reikie bij een zwangere niet mag. dus geen idee of je naar een reikie persoon gaat, maar.....vraag het goed na.

ook is mijn kleine niet echt een kleine, en volgends de vk heeft ie nog tijd en ruimte om te draaiien.
Ik ben zelf in stuit geboren en was ruim 9 pond. En moet zeggen; ben toch netjes bij getrokken hahaha.

knuf smooty

haha ja net nog ff de vk gebeld hierover en nog wat anders.
Het feit dat onze kleine man van stuit naar dwars gaat is een goed teken.
Hij heeft nog "alle" ruimte zeg maar.
Het is meer de hormonen die een loopje met mij nemen zal ik maar zeggen.
Theoretisch gezien zei de vk dat ze tot 36 weken de tijd hebben om goed te gaan liggen en dat het merendeel dat ook doet!
Zo'n draaipoging heb ik ook ooit eens gezien op tv en moet er niet aan denken de vk zei dat dat ook niet verplicht word.
Zo een stuitbevalling of keizernede behoren tot eigen keus.
Ik heb altijd gezegd dat ik nooit voor een stuitbevalling ga en dat het dan een ks word!
Dat is ook niet heilzaam maar voelt voor mij beter ach we zien het wel en wachten af haha hoop dat mijn dromen nu ff wegblijven.

liefs louise

Hoi Louise,
Kan je goed begrijpen, ik ben helemaal niet van het medische, wil ook geen pijnstilling ed, terwijl dat in belgie standaard is, maar ik zou nooit een stuitbevalling aandurven, mijn kinderen wogen 3410-3580gram en dat was voor mijn bekken heel groot zij de gyn, de eerste is met de vacuum gekomen na 2uur persen en daarna ook weer 5kwartier geperst, ik zou dus ook voor een ks gaan, maar goed hier ligt de kleine gelukkig al met het koppie beneden en hopelijk draait de jouwe idd ook nog!
Mijn moeder heeft 6kinderen en mijn jongste broer draaide de dag dat de weeen begonnen, dus zelfs dat kan!
Je hebt je keus gemaakt en nu is het gewoon afwachten wat je kindje vind,,haha
Succes en maak je geen zorgen, daar draaien ze iig niet van!
Liefs MJ

Hoi Louise,

Ik zou me nog niet druk maken hoor.
Mijn kleine lag pas goed met 36 weken.
Ik ben nu 39 weken zwanger en maandagochtend leek de baby ineens in stuit te liggen. Ik naar vk, en mijn vermoedens klopte!
Afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdag voor een echo en daarna meteen een draaipoging. Kom ik dinsdag bij de echo, blijkt menneer weer netjes teruggedraaid te zijn!!! Een wee voor de uitgerekende datum!!
Nu is het wel zo dat het mijn derde kindje is, ze zeggen dat ze wel wat meer ruimte hebben dan, maar dit had de vk nog nooit meegemaakt. Zo zie je maar, alles kan nog!!!
Succes!!

(jan mama)

Terug
Bovenaan