Stuit - verandert dat nog?

<p>Hoi! </p><p>De titel zegt het al een beetje. Gisteren hebben wij met 28+3 een echo gehad. Super leuk om onze baby weer te zien! Nu zei de verloskundige alleen dat hij in stuit ligt, dus met z'n hoofd boven. Ze zei er direct achteraan dat het voor deze termijn echt nog niets zegt over de uiteindelijke ligging, maar omdat het mijn eerste kindje en eerste zwangerschap is ben ik toch benieuwd. Weet iemand misschien (ervaring of iets anders) of het écht met deze termijn nog niets zegt en of hoe vaak het voorkomt dat een baby wel / niet meer draait?</p><p>Misschien een erg domme vraag, omdat ik in principe nog meer dan 10 weken moet. Maargoed, zoals ik al zei, eerste zwangerschap en alles is nieuw en misschien weet iemand hier meer te vertellen ;).</p><p>Dank!</p>

Hoi, 
Mijn kindje ligt al sinds week 20 in stuitligging, ben nu inmiddels 36+4weken en kindje ligt nog steeds in stuit.
Je kindje heeft nog voldoende ruimte om te draaien. Wat je zou kunnen proberen zijn oefeningen van spinning babies (even zoeken via YouTube). Een ander alternatief is moxa therapie.
Meestal krijg je rond wk 35 nog een liggingsecho. Mocht je kindje dan nog steeds in stuit liggen, dan kan je kiezen voor een uitwendige versie (draaipoging). 
Voor nu zou ik nog even afwachten. Je kindje heeft nog zeker tot wk 35 om te draaien (daarna wordt het steeds lastiger). 
Bij mij heeft helaas niets geholpen en ligt het kindje gewoon het prettigst in de stuitligging. Ik heb onlangs een gesprek met de gyn gehad en besloten om voor een keizersnede te gaan bij 39wkn.
Ik kan je alleen meegeven dat je je niet te veel zorgen moet maken. Het komt zoals het komt. Je zou je eventueel al een beetje kunnen inlezen over mogelijkheden van een stuit bevalling en een keizersnede. Dan ben je daar op voorbereid mocht het uiteindelijk zover komen. 
Sterkte en succes! 

Hoi Diving Woman, dankjewel voor je reactie! Ik ga zeker wat filmpjes opzoeken op youtube, bedankt voor de tip. Inderdaad, week 35 zei de verloskundige ook al, dus ik zal me nu ook zeker niet teveel zorgen maken. Lag zelf in stuit tot week 38 en ben toen alsnog gedraaid (heeft m'n moeder wel een heel slechte nacht gekost zegt ze haha) - hoop toch dat onze baby besluit te draaien voor die tijd. Maar goed, je hebt er ook niet echt invloed op dus loslaten is natuurlijk beter.
Jij heel veel succes nog met de laatste loodjes & de keizersnede!!

Volgens mij is het vrij normaal dat je baby in dit termijn nog in stuit ligt. Was bij mij ook zo en vanaf 31 weken lag ze netjes met dr hoofdje naar beneden. Is toen ook niet meer omgedraaid. Geen zorgen maken dus. 
Enneh, op de een of andere manier zal je baby er toch uitkomen hoor, maak je daar geen zorgen om?

Haha, bedankt voor je antwoord MDNS. Het is heel raar want ik weet ook echt wel rationeel gezien dat de kans super groot is dat hij nog draait. Maar blijkbaar maakt het zwanger zijn van mij toch een slappe tosti, maak me echt zorgen om dingen waarvan ik daarna zelf ook denk oh really? 

28 weken... noemen ze het dan uberhoubt al in de stuit liggen? Want het kindje draait zich dan nog makkelijk om. Als die rond de 35/36 weken maar goed ligt eerder hoeft die dat ook niet. De baby geniet wss nog heerlijk van zijn ruimte. Die van mij draaide ook nog constant rond tot 33 weken. En ligt nu perfect ingedaald met het hoofdje naar beneden

Hier ook al aantal weken stuit ligging. Nu bijna 28 wkn. Aangegeven door verloskundige dat baby nog prima kan draaien tot 35 wkn. Daarna verder bekijken. 
Voor nu geen zorgen en rustig afwachten ;) maar dat is soms wel moeilijk hè ??

Hai je baby draait nog heel de tijd. Dan weer een weekje of zelfs paar dagen stuit en dan ligt ie weer ondersteboven en dan weer op z'n zij. Het verandert steeds met 28 weken en daarna ook nog een tijd. Heb ik ook. Nu 30 weken. Niks aan de hand. Echt niet. 

Terug
Bovenaan