Stuitbevalling of keizersnede. Dilemma! HELP!!!!

Hey,

Ik zit met een dilemma. Ik ben nu 34 weken zwanger. Baby is al te groot en ligt al 2 maanden in een stuit. (hoofd en voetjes omhoog) Grote kans dat het niet meer draait, aldus verloskundige. Het 'laten' draaien zie ik totaal niet zitten. Daarbij heb ik ook nog een liesbreuk en zware bekkeninstabiliteit. Ik kan gewoon niet kiezen...keizersnede of een stuitbevalling. Beide zit ik enorm tegenop. Mede omdat het kindje al erg groot. Mijn 1e kindje was 4810 en daar ga ik alweer naartoe zei de verloskundige. En dat eruit poepen is geen pretje!!! Ik had een weeenstorm bij mijn 1e. En ook dat is verschrikkelijk.

Ik ben benieuwd wat jullie in zo'n situatie zouden kiezen.

Ik zou zeker gaan voor een keizersnede!!!
Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad, onze "kleine"' van 4210 paste gewoon niet. Hij had ook wel een wat groter hoofd dan gemiddeld.
Wanneer het nu weer een zware wordt, wordt het sowieso een keizersnede.
Maar eerlijk gezegd hoop ik daarop.
Ben benieuwd wat je gaat doen!

Ik zou afgaan op het advies van je gyn of VK. Als zij een vaginale bevalling afraden zou ik voor de keizersnede kiezen. Ik krijg volgende week de derde keizersnede en de vorige twee vielen me niet tegen, hoewel het natuurlijk compleet anders is dan een gewone bevalling. Succes met het maken van een keuze en een voorspoedige zwangerschap!

Ik zou dat denk niet aandurven en als ik dan mocht kiezen zou ik dan gaan voor een keizersnee, ik heb al moeite gehad om er 3410-3580 gram eruit te krijgen, mijn bekken is erg krap (hoofdomtrek 34-35cm), de eerste is gehaald met vacuumpomp en een stuit zou bij mij dus zeker niet passen!
Pfff niet gemakkelijk hoor, je hoop natuurlijk op een "gewone" bevalling, maar soms is het niet anders!
Succes met je keuze!
Liefs MJ

Met een eerste van bijna 5 kilo zal je nooit een stuitbevalling kunnen krijgen. Ik heb ook met deze situatie te maken gehad met mijn 3e en heb veel gelezen op internet erover en het met mijn VK besproken. Kleine kindjes zijn o.k. (tot 5-6 pond) maar groter niet. Een groot eerder kind is een echte contra-indicatie voor gyneacologen.

Dus ik denk dat de natuur al de keuze gemaakt heeft voor jou....

Ik heb uiteindelijk via moxa therapie mijn dochter kunnen laten draaien met bijna 36 weken. Ik wilde per se géén keizersnede en zou draaien hebben overwogen.

Succes in ieder geval!

Ik heb een stuitbevalling gehad, maar voorwaarde hiervoor was dat mijn dochter niet te groot was (3000 gram) en een klein koppie had ( 34 cm omtrek), en dat is bij jou geloof ik niet het geval. Ik denk dat er niets te kiezen valt en je een keizersnee zal krijgen, gezien het geboortegewicht van je eerste. Hoewel de stuitbevalling bij mij erg goed is gegaan en het niet zwaarder was dan de volgende bevalling, zou ik met zo'n groot kind voor een keizersnee gaan.

hier lagen nummer 2 en 3 ook lang in stuit en overdwars. De jongste ging met 36 weken uit zichzelf nog om... ondanks zijn 9,5.

Was hij blijven liggen in stuit, dan was ik voor een ks gegaan.
Het lijkt me echt niet fijn een ks, het is toch een hele operatie... maar nummer 2 en 3 waren ook al bovengemiddeld groot en juist hetgeen er als laatste uitmoet (het koppie) was bij alledrie aan de forse kant (liep bij de jongste ook ruim voor bij de echo's).

Nee ik had het bij hem echt niet aangedurfd.

Ben nu 31 weken zwanger van de 4e en ook deze kleine ligt nog veel in stuit en vooral... heel veel overdwars. Dat laatste bevalt helemaal niet natuurlijk :p maar ik heb goede hoop dat ook deze uk nog wel om zal gaan.

Weet niet of ik een draaipoging zou laten doen. Ook hier forse bekkenklachten en weet niet of ik dat 'gerop' fijn zal vinden... aan de andere kant... het herstel na een vaginale bevalling is toch echt sneller als na een ks natuurlijk.

Terug
Bovenaan