Stuitbevalling of keizersnede. Dilemma! HELP!!!!

Pff, ik snap je dillema, maar als ik lees dat je een liesbreuk en bekkeninstabiliteit hebt lijkt me een keizersnede de beste manier.
Zelf ben ik bevallen van een tweeling, beide in stuit op de normale manier. En dat ging heel makkelijk, binnen een half uur waren ze geboren. Maar die wogen nog geen 2,5 kilo, als jij dan schrijft dat je kindje tegen de 4,5 - 5 kilo aanzit zou ik toch voor een keizersnede gaan. Pff, het uit twee kwade het beste kiezen, en dan denk ik dat een stuitbevaling risicovoller is dan een keizersnede.

Ben ik weer!

De baby was opeens flink gaan bewegen maar snap totaal niet hoe de baby nu ligt.
Afgelopen woensdag bij de verloskundige geweest en ook zij kon niet zeggen hoe de baby lag. Ze heeft flink staan rossen aan mn buik maar helaas...en wil zoiezo een echo. Ze kon wel vertellen dat het nog niet was ingedaald. Maar ja...dat is ook niet gek bij een 2e.

Maandag moeten we de echo doen om te kijken hoe groot/zwaar de baby nu is én om uiteraard te kijken of de baby niet stiekem is gedraaid. Voeten voel ik overal en heb geeeeeen idee waar de buik of hoofd ligt. Raar he? Dus afwachten op maandag en dan word het definitief beslissen hoe en wat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Lieverd, ga aub voor een keizersnee.
Stuitbevallingen zijn niet zonder risico, en zeker met een flinke baby en bekkeninstabiliteit. Wat win je ermee als je het jezelf en de baby zo moeilijk maakt. Kennis van mijn collega kreeg een kindje met verlamming vanaf de nek, die was gebroken tijdens de stuitbevalling. Alleen om dat verhaal zou stuitbevalling voor mij nooit een optie zijn. Ben al een meisje van 1 verloren aan ernstige spierziekte, zou dit risico nooit nemen, gezondheid van je kindje gaat voorop. Dan maar meer lichamelijk herstel voor mezelf, al denk ik sowieso dat een stuitbevalling voor je bekken ook erg slecht is. Mijn dochter kwam er overigens ook andersom uit, maar dan met gezicht naar boven, begrijp nog steeds niet dat dit niet gevoeld/gezien is. Wil nu dan ook zeker weten dat mijn tweede kindje goed ligt, zou zo graag weer thuis bevallen.
Heb weleens iets gehoord van moxatherapie om het kindje te draaien, volgens mij is dat niet pijnlijk of iets dergelijks, maar met warmte op je tenen of zoiets:-s
Succes en veel geluk

mama van jildou

moxa heeft bij mij niet geholpen toen mijn zoontje in een stuit lag, maar het is altijd het proberen waard.

Tevens is er geprobeerd om hem uitwendig te laten draaien. Dit is niet gelukt en doe ik echt noooit meer. Was echt verschrikkelijk pijnlijk en de harttonen van mijn zoontje gingen drastisch naar beneden.

Het werd een keizersnede en ik heb hier geen moment spijt van gehad. Je herstel duurt langer, tja das wel vervelend. Maar in mijn werk zie ik genoeg kinderen met zuurstof tekort en dat wilde ik absoluut niet riskeren.

Ik kan kort hierover zijn.
Kies voor een keizersnede.
Ik heb het ook gehad, je heb nadien wel last van de buikwond, maar ik vind dat niet in verhouding staan tot de weeen die ik gehad heb.

Terug
Bovenaan