stuitbevalling of keizersnee??

Hallo Missy,

Lastig kiezen he, tussen twee onbekende mogelijkheden. Omdat ik tot nu toe alleen reacties zie van stuitbevallingen, onderstaand een klein stukje over mijn ervaring/keuze 2,5 jaar geleden. Ons zoontje lag al geruime tijd in een stuit en draaien was niet echt een optie omdat mijn placenta aan de voorzijde lag. De verloskundige liet ons 'zelf' kiezen, maar stuurde erg duidelijk aan op een stuitbevalling, een keizersnee kon altijd nog als het niet lukte. De gyn. was wat zakelijker en liet ons zelf kiezen. Omdat ik het idee had dat een keizersnee minder belastend was en minder risicovol voor die kleine, hebben we daarvoor gekozen. Misschien minder prettig voor mij (heb nog geen vergelijkingsmateriaal), vrij klinisch, het openmaken gaat sneller dan het dichten, dus het duurde ruim een uur voordat ik die kleine kon vasthouden. Borstvoeding verliep ook moeizaam en pijn achteraf is ook niet te verwaarlozen. Toch, ik ben nu 16 weken zwanger van nummer twee, en mocht dat ook zo'n dwarsligger zijn, kies ik wederom voor de keizersnee. Mocht je meer willen weten over mijn beleving van de keizersnee, laat het maar weten. Vooralsnog, heel veel sterkte met het nemen van die lastige beslissing!

Terug
Bovenaan