stuitbevalling of keizersnee..

Hoi dames!

Ik ben nu 36,5 week zwanger van ons eerste, en deze ligt al vanaf week 25 in stuit, dachten eerst toeval erm heb veel vruchtwater..maar nu dus nog steeds stuit..
vorige week en gister versie's(draaiing) gehad 1 zonder iets en 1x met weeënremmers, beiden niet gelukt, helaas! voor mama iets minder maar heb geen last v gehad..

Nu dus nadenken over stuitbev of keizersnee..
iemand ervaring hiermee? waarom voor wat gekozen?

Hoor graag van jullie, as donderdag afsprak met gyn wat we gaan doen...

Groetjes Josien

{voor mama iets minder maar heb geen last v gehad..}

Voor mama iets minder maar BEEB geen last van gehad!

* * spelfout:)

Mijn eerste (deze week 6 jaar geworden) bleek in stuit te liggen toen mijn vliezen braken (het begin van de bevalling) . Dat was een verrassing voor ons en de verloskundige. Ze was keurig met haar billen ingedaald.
Toen moesten wij heel snel beslissen wat we wilden. Onze dochter was niet zwaar en haar hoofdje was klein. Dat waren twee heel belangrijke punten om een gewone bevalling te proberen. Het hoofdje mag niet te groot zijn, het komt er als laatste uit en dat moet snel gaan, de baby wil al ademenen als de billen geboren zijn.
De gyn. zag het zitten en ze gaven aan mij heel goed in de gaten te houden. We hebben het nog over de risico's gehad van een stuitbevalling, de risico's zijn iets hoger ( 1 % dacht ik), maar de risico's voor een volgend kind zijn bij een keizersnee weer hoger. Toen hebben we besloten het maar te proberen.
Ik kreeg een infuus met weeënopwekkers, de weeën mogen tijdens het persen niet wegvallen. Ik kreeg daar een enorme weeënstorm van, binnen 3 uur volledige ontsluiting. Toen ongeveer 30 min. geperst. Ik kreeg een knip, ook om de baby zo snel mogelijk geboren te laten worden als de billen eenmaal staan. En zo is onze eerste dochter in 3,5 uur geboren.
Later nog 2 bevallingen gehad, die wel gewoon waren. Die waren niet makkelijker, wel minder medisch, gewoon thuis.
Ik zou het zo nog eens gedaan hebben, ik vond het zwaar, maar geen vervelende gebeurtenis.
Je moet het wel echt zelf zien zitten, het ziekenhuispersoneel vertrouwen. Erop vertrouwen dat ze in zullen grijpen als het nodig is. En er dan rekening mee houden dat er best een grote kans is dat je alsnog een keizersnee krijgt.
Het grote voordeel vond ik dat ik de volgende dag lekker naar huis mocht en heel snel hersteld was. Dat is met een keizersnee wel anders.
En mijn tweede en derde bevallingen mochten lekker thuis, waar ik heel blij mee was.
Succes met het nemen van een beslissing en succes met bevallen!

Hier het zelfde probleem
Mij kleintje ligt ook in sluit al van de 21 weken en draait ook niet lekker eigenwijs
Ik heb ook moeite met kiezen
Me eerste kindje ging alles super goed 5,5 uur over alles gedaan.
Mij lijkt stuit bevallen zo pijn doen maar je mag snel na huis en bij keizersnee is da niet

Weet je al wat je wil of twijfel jij ook nog?

Liefs

Bedankt voor je duidelijke verhaal Reisa!

Kleine moeder, nee ik weet het eigenlijk nog helemaal niet... Dit omdat ik aan de ene kant stuit wel wil proberen, met in mijn achterhoofd dat keizersnee altijd nog kan, vaak ook alsnog gebeurd..
Omdat stuit toch meer voordelen heeft als een keizersnee, en tja pijnlijk.. een gewone bevalling is ook pijnlijk, ik denk maar zo we weten waar we aan zijn begonnen 9maand geleden;)

Alleen ik wil voor mijzelf wel 100% zeker weten dat het kan, dus dat onze beeb er niet te groot voor is en hoofdje ook niet.. En ik wil exact weten hoe de baby ligt, volgens mij nu in voetligging en dan mag je geloof ik geeneens in stuit bevallen...

En daarnaast keizersnee is misschien dan makkelijker, maar het herstel is gewoon langer..

En ik wil ook deskundig advies van de gyn, wat vind zij en adviseert zij, en wat wordt het meest egdaan en waarom....
Kies niet op voorhand voor keizersnee...

Morgen meer, dan hebben we DE afspraak.. Spannend!

hallo

ik ben 2x met een keizersnede bevallen omdat allebei me kindjes in een onvolkomen stuit lagen
bij me zoontje de eerste had ik geen keus omdat hij heel erg zwak was dus dat was gewoon geen optie om natuurlijk te bevallen
bij me 2de me dochtertje lag ook in een onvolkomen stuit omdat ik gewoon de risico s niet aandurfde
dit ok mede omdat ik al eerder met een keizersnede was bevallen
ja een keizersnede is niet prettig en het herstel duurt wat langer maar ik had het er wel voor over
achteraf ook maar goed dat ik niet natuurlijk heb geprobeerd want me bekkengang is te smal
maar idd als je vertrouwen hebt in het ziekenhuis personeel en je gyn zou je het kunnen proberen
hier in het ziekenhuis laten ze je te lang aanmodderen
heeel veel succes met je keuze en met de bevalling
laat je weten waar je voor gekozen hebt?

liefs van sonja

Kleinemoeder, wat denk je dat er meer pijn doet dan bij een gewone bevalling. Ik heb 3 bevallingen gehad, de eerste in stuit, de 2e en 3e gewoon en vond mijn eerste bevalling niet meer pijn doen. Het staan van het hoofdje van de 2e en 3e bevalling deden meer pijn dan bij mijn 1e. Voor de billen (en die zijn trouwens smaller dan het hoofdje) staan krijg je een knip om de baby zo snel mogelijk te laten komen. Het geboren worden gaat sneller, maar is niet pijnlijker (voor mij dan).

Op deze site staat een duidelijk verhaal over stuitligging en stuitbevallingen en een keizersnee.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3195

Even kopieren en plakken in de adresbalk.

Terug
Bovenaan