stuitbevalling

Hallo monique!!
Ook ik zit voor hetzelfde dilemma. Moest vanmorgen naar het ziekenhuis voor kontrole en uit echo bleek dat de kleine in een stuit lag, onvolkomen...dwz met de beentjes omhoog!
Volgende week wordt er weer naar gekeken en dan zal ik ook een keuze moeten maken.....wat gaan we doen?!
Volgens gyn kun je best zo bevallen alleen ik zie het niet zo zitten. Ik weet het echt niet wat ga doen, mijn voorkeur gaat toch misschien wel uit naar een keizersnee, maar ik weet het niet.....
Heel veel succes met het maken van jouw keuze!!!!!!
Groetjes Hennie

Hoi Monique, ik heb net bij Hennie een reactie geplaatst. Ik kan alleen maar positief zijn over mijn ervaring. Tuurlijk er zijn risico's aan een stuitbevalling maar die zijn er ook bij een KS of een "gewone" bevalling. Er kan altijd iets mis gaan en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs met de stuitligging te maken hebben. Maar veel vaker gaat alles gewoon goed.
Wat je ook kiest; kijk eens goed hoe je baby het liefste ligt als hij/zij geboren is. Grote kans dat dat met de beentjes in een hoek van 90 graden is (tov lijfje). Die van mij lag op zijn rug (en bv in bad) altijd met de beentjes recht omhoog! erg schattig. En het hoofdje zal er ook wat anders uitzien dan van de meeste babies. Bij een stuitbevalling komt er immers geen druk op het hoofdje. Doe wat goed voelt en geniet van je baby.
Groetjes, Annemarie

Hoi Annemarie,

Ook ik heb net een reactie geplaatst bij Hennie. Lees dat maar eens.
Samengevat kan ik nog een keer zeggen dat het een voorbeeldbevalling was van 6 uurtjes. Ik zou het een volgendekeer zo weer doen!

Doe gewoon waar JIJ je goed bij voelt. JIJ moet het tenslotte doen.

Succes meid.

Liefs Mira

Als het veiliger voor het kindje is zou ik absoluut geen risico aangaan en een keizersnede laten doen. Dat is toch geen keuze!

Zelf heb ik een keizersnede gehad omdat ik zwanger was van een tweeling die helemaal dwars lagen. Het herstel viel echt reuze mee, ik had het me veel erger voorgesteld!

Terug
Bovenaan