Stuitbevalling

Er zijn idd. verhoogde risico's net als er verhoogde risico's zijn aan een keizersnee. En die waren volgens de gyn. tegen elkaar weg te strepen.
Om de zoveel tijd is er een nieuw onderzoek en komt daar weer iets anders uit. Toen ik beviel was er net een nieuw onderzoek waaruit bleek dat het dus tegen elkaar weg te strepen was.
Zo kreeg een vrouw van mijn zwangererschapsgym groep haar 4e kindje. De eerste had in stuit gelegen en dat was nog standaard een keizersnee geworden, de 2e lag gewoon, de 3e weer in stuit en toen waren de artsen juist weer niet voor een standaard keizersnee, dat kindje is via een gewone bevalling geboren en de 4e lag gewoon.
Het ligt, denk ik, dus ook aan de voorkeur van je arts.
Maar nogmaals je moet het vooral zelf zien zitten.

hoi mamma vanm
7 jaar geleden ben was ik ook zwanger met een onvolkomenstuit.
ze hebben toen geprobeerd om haar te draaien maar ze zat gewoon muur vast in een houding het was niet erg prettig maar niet geschoten altijd mis.
omdat dit mijn eerste was durfde ik geen gewone bevalling en koos ik voor een keizersnede nu ben ik weer zwanger en ik moet wel zeggen dat ik mij toen niet gerealiseerd had dat door  de keizersnede ik nu in het ziekenhuis moet bevallen en de bevalling niet opgewekt mag worden .
succes met je keuzes en de bevalling.

Ik wil even aanvullen op een vorige schrijfster. Ze zegt dat als het een spoedkz wordt je onder volledige narcose moet. Ik heb een spoedkz gehad maar kreeg 'gewoon' een ruggeprik. Volledige narcose hoeft dus niet altijd

Terug
Bovenaan