Stuitligging (35 weken zwanger)

<p>Hi, </p><p>Vanmorgen een afspraak gehad voor de laatste echo. En wat blijkt, hij ligt in een stuitligging (onvolkomen stuitligging) ik vind dit wel erg apart want tot nu toe lag hij altijd netjes met zijn hoofdje naar beneden. Zelfs vorige week nog bij de verloskundige! Maandag heb ik weer een afspraak met de verloskundige, ben benieuwd of hij dan is gedraait. Ik heb nog wel veel vruchtwater gelukkig dus hij heeft wel ruimte! Maar hij is wel redelijk flink dus het wordt nu wel steeds krapper. Ook vind ik het apart dat de verloskundige vorige week zei dat hij al aan het indalen is maar de echoscopiste zei van niet. Dit laatste is gelukkig wel gunstig nu in mijn geval want als dat zo is kan hij makkelijker draaien of gedraait worden. </p><p>Hebben mensen er ervaring mee dat ze uit hun zelf nog gaan draaien rond dit termijn? Maak me wel een beetje zorgen.. En als ze besluiten om uitwendig te proberen te draaien lukt dit vaak? </p>

Bij mij lag mn dochter ook in stuit. Al vanaf 20 weken...elke keer zei de verloskundige wel ze ligt goed, maar na een echo lag ze dan toch elke keer weer met haar hoofdje boven. Wij hebben geen draai poging gedaan en achteraf erg blij om. Onze dame lag namelijk vast onder mijn ribben en zelfs met de keizersnee bleef ze vast hangen. Ze hebben dus flink moeten duwen en trekken om haar geboren te krijgen...ik hoorde hier dat draai poging 1 op de 3 lukt. Suc6 met de laatste loodjes!!

Ik ben zelf gedraaid met 37 weken schijnbaar, dus het kán wel. Maar hier ligt de baby ook in stuit (eerst onvolkomen, nu volkomen) en ben bijna 35 weken zwanger. 
Je kunt een paar filmpjes kijken op youtube, "spinning baby". Deze tips gebruik ik nu (sommigen althans). Een beetje op je houding letten en je 'heupen openen' zegmaar. 
Weet niet of het werkt! Laatste controle vorige week lag ie nog steeds verkeerd, maar ik doe die 'oefeningen' ook pas sinds toen.

Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest. Ben vandaag 34 weken zwanger. Mijn baby ligt ook in stuit. Het is mijn tweede kindje, mijn dochter lag wel gewoon goed en is normaal geboren.
Twee weken geleden lag de baby nog goed. Ik heb vorige week op een avond heeeel veel beweging gezien in mijn buik en deed ook echt zeer, ik denk dat de baby toen ff in stuit is gaan liggen haha. 
Dus het is niet gek dat jouw baby 'zomaar' in stuit is gaan liggen terwijl het vorige week nog goed lag. Niks aan te doen.
Ik hoop ook heel erg dat de baby nog draait. Ik heb met 36 weken de volgende afspraak. Als de baby dan niet goed ligt, gaan ze idd proberen de baby te draaien.
En als dat niet lukt, doen ze liever een stuitbevalling dan een keizersnee. Afwachten maar.. je kan er toch weinig aan doen! Duimen dat het goed komt!

Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest. Ben vandaag 34 weken zwanger. Mijn baby ligt ook in stuit. Het is mijn tweede kindje, mijn dochter lag wel gewoon goed en is normaal geboren.
Twee weken geleden lag de baby nog goed. Ik heb vorige week op een avond heeeel veel beweging gezien in mijn buik en deed ook echt zeer, ik denk dat de baby toen ff in stuit is gaan liggen haha. 
Dus het is niet gek dat jouw baby 'zomaar' in stuit is gaan liggen terwijl het vorige week nog goed lag. Niks aan te doen.
Ik hoop ook heel erg dat de baby nog draait. Ik heb met 36 weken de volgende afspraak. Als de baby dan niet goed ligt, gaan ze idd proberen de baby te draaien.
En als dat niet lukt, doen ze liever een stuitbevalling dan een keizersnee. Afwachten maar.. je kan er toch weinig aan doen! Duimen dat het goed komt!

Ons eerste kindje is met 35 weken nog gedraaid. Nu 35 weken zwanger vanmiddag weer een echo maar lag tot twee weken terug ook nog niet goed. Ik heb goede hoop dat ook hij nog zal draaien al is ie ook aan de grote kant. 

[quote quote=10217065]Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest. Ben vandaag 34 weken zwanger. Mijn baby ligt ook in stuit. Het is mijn tweede kindje, mijn dochter lag wel gewoon goed en is normaal geboren. Twee weken geleden lag de baby nog goed. Ik heb vorige week op een avond heeeel veel beweging gezien in mijn buik en deed ook echt zeer, ik denk dat de baby toen ff in stuit is gaan liggen haha. Dus het is niet gek dat jouw baby ‘zomaar’ in stuit is gaan liggen terwijl het vorige week nog goed lag. Niks aan te doen. Ik hoop ook heel erg dat de baby nog draait. Ik heb met 36 weken de volgende afspraak. Als de baby dan niet goed ligt, gaan ze idd proberen de baby te draaien. En als dat niet lukt, doen ze liever een stuitbevalling dan een keizersnee. Afwachten maar.. je kan er toch weinig aan doen! Duimen dat het goed komt![/quote]

Even een sidenote: wanneer de baby niet draait en het blijft een 'stuitligger' (haha) wel goed opletten of er iemand is met ervaring met stuitbevallingen! Heb er de afgelopen weken veel over gelezen en vragen over gesteld bij mijn verloskundige, en ik zou het zelf nog echt moeten bekijken of ik een stuitbevalling zou willen of niet. In ieder geval is het belangrijk dat er iemand bij is die het vaker gedaan heeft dan één keer (want het is blijkbaar nogal een andere 'tak van sport').

Thnx!!!! Goed om te weten, zou ik zelf niet zo snel aan denken! 
Het lijkt me ook echt verschrikkelijk om een stuitbevalling te moeten doen, maar een keizersnee lijkt me ook écht geen pretje.. lijkt zo makkelijk, maar hoe meer ik daar over nadenk, hoe enger het me lijkt. Om over het herstel nog maar te zwijgen, met een dreumes van 20 maanden die ook rondhobbelt. Na haar bevalling had ik geen enkele hechting en was ik na 2 dagen alweer van alles aan het doen.. moet er niet aan denken om 6 weken niks te mogen ivm keizersnee, zeker niet omdat het mijn 2e kindje is!

Terug
Bovenaan