stuitligging en uitwendig draaien

Hallo dames....

Ik ben op dit moment 36,5 weken zwanger...
Onze uk ligt in stuit ligging...
morgen gaan ze in het ziekenhuis proberen om ukkie te draaien... ik hoop dat het gaat lukken.. ik wil namelijk graag op de "normale" manier bevallen...

wie heeft er nog zo'n eigenwijsje?!?
of gaat een keizersnede tegenmoet..?!?
of een stuitbevalling?!?

groetjes joyce

hoi hoi,
voor zover ik weet, ligt mijn uk nog steeds met het hoofd lekker naar beneden.
Ik hoop dat de draaipoging lukt! Zo niet schijnt er nog iets te zijn als Moxa-sticks. Die kunnen helpen om het kind te laten draaien, hoe het precies gaat weet ik niet, maar het heeft met je kleine teen te maken.
Misschien nog iets om over na te denken als het draaien niet lukt en je erg tegen een ks opziet,

groetjes
Patricia mama van Bas* en uk 34w3d

Heel veel succes vandaag.
Ik hoop dat het draaien lukt.

Hier ligt de kleine bij controle altijd netjes met het koppie omlaag.
En de laatste week weet ik vrij zeker dat het heel de week met het koppie omlaag heeft gelegen, dus ik ga er van uit dat dat nu zo blijft.

Laat je even weten of het draaien gelukt is?

heyhey

het draaien is helaas niet gelukt...
uk ligt nog steeds "fout" om...
Niks aan te doen... misschien draait ie nog vanzelf komende 3 weekjes.. en anders gaan we toch voor een gewone bevalling. Een keizeresnede lijkt me maar niks.

groetjes
joyce

Hoi Joyce,

Onze kleine ligt ook in stuit ik ben nu 36,5 week.
De gyn heeft bij mij ook een draaipoging gedaan maar is helaas ook  mislukt.
Ook heb ik 2 weken lang met de moxa-stick geprobeerd om de kleine te laten draaien, maar ook dit zonder succes.
Donderdag moet ik weer terug naar de gyn om te kijken of de kleine missschien nog zin heeft gehad om zich te draaien maar de gyn heeft al gezegd dat ik hier niet meer op moet hopen.
Ik ga wel voor een keizersnede en heb afgelopen vrijdag al de datum te horen gekregen.

Succes ermee
Groetjes Kim

Hallo Dames,

Ook mijn kleine uk lag in stuitligging, nu ben ik al eerder bevallen door een spoedkeizersnede.

Maar ook ik maakte me 3 weken geleden zorgen erover of hij wel op tijd zou draaien nu had ik van iemand aan tip gekregen (weet niet of het werkt hoor) maar het wil ook nog wel eens helpen als je tijgerbalsum op je kleine teen smeert voor het slapen gaan en dan met warme sokken gaat slapen jaaah lekker warm met dit weer maar wie weet helpt het........

Owja ik heb dus een keizersnee gehad 2 weken geleden en deze is me zo erg mee gevallen dat ik op dag 1 al op de rand van bed heb gezeten en vanaf dag 2 alweer een beetje rond liep en onder de douche stond na 1 week geen pijnstillers meer geslikt en nu na 2 weken fiets ik weer en doe alweer dingetjes in de huishouden enigste waar ik op moet letten is het zware tillen maar dat laat ik em vriend doen.

Het wil niet zeggen dat het bij iedereen zo makkelijk gaat het herstel van een keizersnee maar bij mij is deze 100% mee gevallen.

Geen na ween, geen nabloeding gehad, wel wat vloeien maar dat wordt nu ook al minder.

Dus dames niet gelijk denken dat een keizersnee het einde van de wereld is dit hoefd dus absoluu niet zo te zijn

Hallo allemaal,

Hier nog een kleine dwarsligger. Ben nu 35+2, maar moet in de loop van volgende week naar ziekenhuis voor gesprek, echo en dan meteen draaipoging indien nog nodig. Ik hoorde wel dat 96% van de kindjes bij de geboorte met kopje omlaag ligt, ook een groot deel van de kindjes die met 35-36 weken nog in stuit liggen.

Ikzelf ga voor de draaipoging nog bij een homeopatisch verloskundige langs. Die behalen, heb ik me laten vertellen, heel goede resultaten met het 'behandelen' van stuitliggingen. Het valt te proberen, persoonlijk heb ik daar meer vertrouwen in dan in de moxa-sticks. Maar ook dat ga ik wel proberen als de rest niet het gewenste resultaat oplevert. Onze kleine draait naar mijn idee trouwens nog vaak rond, dus ik heb wel goede hoop dat het vanzelf nog goed komt.

Lijkt me heel spannend om al een datum voor een keizersnede te hebben. Maar ik las ook een heldhaftig plan om een natuurlijke stuitbevalling te doen? Wat waren jullie overwegingen?

In elk geval vast heel veel succes!

he meiden,
ik heb vanmorgen een ontspannende voetmassage gehad en zij zei dat ze ook wel eens iemand geholpen heeft met het draaien van het kindje. Geen idee hoe, maar door de voetmassage. Ze zei tijdens de massage letterlijk het kindje te zien draaien, van recht naar dwars. Het laatste stukje deed die uk thuis..
Dat is misschien ook nog iets om naar te informeren.
Baat het niet..

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 35w4d

Terug
Bovenaan