Stuitligging

Bedankt iedereen voor de steun! Ik heb morgen een gesprek in het ziekenhuis en dan gaan we het over beide opties hebben. Het is ook mijn eerste baby.
Ik zit nu zelf te denken aan een keizersnede te plannen over twee week (dan ben ik 39 wk), maar als de baby zich eerder aandient om dan eerst vaginaal te proberen. In de veronderstelling dat de baby dan in ieder geval niet te groot is.
Met wk 42 nog een stuitbevalling ingaan lijkt me ook niks. Het geboortegewicht werd laatst nog rond de 3300 gram geschat voor wk 40.

Heel goed! Volg je gevoel! Het komt goed! Ik vond het ook best spannend de keizersnede, zag het ook zeker niet als de makkelijkste weg. Maar doe wat je gevoel zegt! Ik kan alleen maar positief terugkijken op de keizersnede. Kreeg mn dochter ook gelijk op de borst!! Zet hem op!

Geloof me, (gebruiker 10129446)... als je ooit vaginaal bevallen bent, klinkt een keizersnee echt wel makkelijk. Geen weeen, urenlang puffen en persen en zoveel pijn.... maar dat kun je pas weten als je het een keer hebt meegemaakt ;) 
In vergelijking daarmee klinkt de keizersnee zelf erg makkelijk vind ik. Hoppa, daar is je kindje zonder dat je er zelf iets voor moet doen. Al besef ik natuurlijk echt wel dat vooral het herstel erna 100x zwaarder is en dus juist niet makkelijk is! 
Ach.. t is allebei niet ideaal. En als ik mag kiezen doe ik veeeel liever weer een vaginale bevalling dan een keizersnee, dat zeker! Dat is 'ff' een paar uur doorbijten en dan ben je er vanaf. Bij een keizersnee is dat toch wat complexer!

Terug
Bovenaan