stuitligging........

Ik ben 29 weken zwanger, en mijn baby ligt in een stuit.
als de baby met 34 weken nog in een stuit ligt, wil de gyn. soms proberen om de baby te draaien heb ik gehoord.

Maaaaaaaaar..... ik wil niet dat de baby gedraait wordt. Een baby kiest zelf zijn/haar positie, en bovendien is het vreselijk.

Mijn vraag; Ben je verplicht om de baby te laten draaien? of mag je daar zelf voor kiezen?

Als de baby in een stuit ligt, krijg je een keizerssnede, dit wil ik ook dolgraag.....

wie weet dit?

Alvast bedankt! lIEFS
 
ik zou het wel laten draaien als het dat zelf niet doet.en als het in een stuit ligt wil het niet altijd zo zijn dat je een keizersnede krijgt.soms moet je natuur een handje helpen,door het dan te draaien als hij of zij niet goed ligt,wil je het zo laten omdat je baby zijn positie bepaald? om dat het de natuur het zo wil? dan ook geen keizer snede naar mijn mening als daar verder geen reden voor is.bevallen is gewoon heel mooi,ook al is het een beetje pijnlijk. natuurlijk moet je dit helemaal zelf weten,en is dit slechts mijn mening!!

sterkte ermee
 
hallo,
je bent nu 29 weken dus de baby kan nog draaien!
ik hoor ook hele enge verhalen over het draaien van de baby,dit gaat niet altijd goed zal ik maar zeggen!
het is jouw keus of je het laat draaien of niet zo niet dat wil dan niet zeggen dat je automatisch een keizersnee krijgt,met een stuitligging kun je nog wel op de natuurlijke manier bevallen hoor,het is alleen wat pijnlijker.
ik hoop voor je dat de baby nog draait!
succes!
 
Hallo,

Een keerpoging is optioneel!. Je hoeft het niet te laten doen. Ik had een paar dagen bedenktijd van de verloskundige gekregen. Het moet altijd olv een gynaecoloog (niet perse door de gyn zelf) en in een verloskamer.

Ikzelf heb bij mijn eerste wel een draaipoging laten doen. = mislukt en ik had nog een aantal dagen een beurse buik. Bij een tweede stuitligging zou ik het zeker niet nog eens doen. Ik ben ook van mening dat hij/zij niet voor niets zo ligt. Achteraf gezien was het al erg lastig om het (grote) mannetje tijdens de keizersnede eruit te krijgen: veel duw-en-sjorwerk kostten het. Hij had zeker nooit gekeerd kunnen worden want alles lag hoog bovenin: hoofd, armen en benen!

Verder heb je bij een stuit nog de keuze voor een stuitbevalling of keizersnede. Maar zo te zien heb je die keuze al gemaakt voor jezelf. Ook ik koos voor de keizersnede (zou dat ook weer doen, edoch in sommige ziekenhuizen promoten ze stuitbevallingen).

Mijn ervaring is wel dat een KS een behoorlijk zware buikoperatie is die ik zeker nooit dolgraag zou willen. Met name de hersteltijd nadien is wat langer en je kunt de eerste twee weken weinig zonder hulp.

Bij mij lag de kleine trouwens ook tot week 31 in een stuit en ligt hij nu (wk 35) goed alleen nog niet ingedaald. Van het draaien (uit zichzelf) heb ik niets gevoeld.

Succes,
Mariaz
 
Als ik het goed begrijp wil je de baby niet laten draaien omdat je opziet tegen de pijn. Kan ik me van alles bij voorstellen maar het kan dus zijn dat je dan een stuitbevalling moet doorstaan want er word lang niet altijd gekozen voor een keizersnede. Een stuitbevalling schijnt ook geen feest te zijn. Wat dat betreft zit je in een moeilijke positie.

Over het algemeen is het in Nederland zo dat als je natuurlijk kunt bevallen, je geen keizersnede aangeboden krijgt. Misschien is het handig dat in je achterhoofd te houden. Een stuitbevalling brengt ook meer risico ´s met zich mee dan een ´gewone ´ bevalling.

Kun je er met je vk over praten? Dat is denk ik de beste oplossing en misschien besluit je dan alsnog om tot draaien over te gaan mocht dit nodig blijken. De verhalen die je hoort zijn in mijn ervaring meestal niet de betrouwbaarste en het hoeft bij jou niet te gaan zoals het bij een ander gaat tenslotte.

Ik hoop ook voor je dat de baby nog draait.

Veel succes en sterkte meid!

Annemieke
 
maak je geen zorgen joh.
de baby kan nog uit zijn eigen tot ong 36 weken draaien.
dus op het moment ligt ie niet al vast in een stuitligging maar zwemmen ze nog helemaal in je baarmoeder om.
van boven naar beneden en van beneden naar boven.

groetjes dolfijntje
(week 32)
 
spoor jij wel dat je een keizersnede boven een bevalling kiest?? Besef je wel hoe zo'n grote operatie dit is en hoelang je na die tijd nog veel dingen niet kan of mag??!!!!
 
Terug
Bovenaan