stuitligging

Ik heb ook een keizersnede gehad omdat mijn zoon in stuit lag. Werd pas in de 38e week ontdekt en draaien lukte niet door afwijking in baarmoedervorm.
De ruggenprik is mij ook super meegevallen hoor! Even dat verdovingsprikje voor je huid, dat is een gemeen prikje. Maar van de echte ruggeprik merk je weinig. Bij mij zat de verdoving aan de linkerkant niet goed, maar dat overkomt bijna niemand, dus ga daar niet vanuit. De prik op zich stelt echt weinig voor.
Op de OK vond ik 't verder echt super, hoor. Er wordt echt goed voor je gezorgd en iedereen is al even aardig. Er was iemand die foto's maakte met ons toestel, heel fijn voor jezelf later! Op 't moment dat ze 't kindje er uit gingen tillen, mocht mijn man even over 't schermpje meekijken. Hij vond 't echt super en hield me precies op de hoogte van wat hij zag: eerst de beentjes, 't kontje, en uiteindelijk het hoofdje. Hij zette 't meteen enorm op een krijsen, echt heel gaaf.
Ik ben iets minder vlot hersteld, maar dat had verschillende oorzaken. Ik heb achteraf een ernstige bloeding gehad, dus daar was ik erg slap van. Plus, mijn baby werd een ware huilbaby, en daar knap je zelf ook bepaald niet van op. Nu (na 7,5 maand) gaat het echter weer heel goed met me. Mijn wond is wel prachtig genezen, ziet er heel goed uit. Alleen, hij jeukt soms zo irritant, bijv. bij sterke weersverandering, heel stom.
Ik zou nu niet weer zo tegen een keizersnede opzien. De kans is bij mij ook groot door die baarmoederafwijking, dus ik kan er beter ook maar niet teveel tegen op zien. Maar 't liefst wil ik natuurlijk wel een keer een 'gewone' bevalling.
Toch ben ik maar wat blij dat deze methode bestaat hoor! Niks mis mee!
SUcces!

Ik heb op mijn werk een collega en haar kind lag ook in een stuit.
Het klinkt misschien een beetje raar maar je moet je vriend vragen of hij aan je kleine tenen wil gaan trekken, niet hard maar gewoon zachtjes.
Bij mijn collega heeft het geholpen en het kind ligt nu vlak voor de bevalling goed.
Ik heb geen idee of het kan helpen maar ik zou zeggen PROBEER het.

Sterkte ikke

Het wordt een keizersnee. Afgelopen dinsdag bij de gyn geweest en gezegd dat hij het niet meer voor de 4e keer mocht proberen te draaien....een hele opluchting. over 1,5 week terug naar de gyn. krijg dan ook de datum voor keizersnee te horen. Ben er nu nog zenuwachtig of bang voor, zal wel de dag er voor komen of op de dag zelf. Nu kijk ik er zelfs een beetje naar uit, ben m'n buik een beetje zat.

groetjes
charmaine 36 wkn en 5 dgn zwanger

Hai Charmaine,

Wat een opluchting lijkt mij nu je duidelijkheid hebt wat je te wachten staat. Ik heb drie weken geleden ook een keizersnee gehad i.v.m stuitligging. En mij is het eigenlijk allemaal wel mee gevallen. De blaascatheter was wel een vervelend gevoel, maar de ruggeprik waar ik het meest tegen op zag is mij 100% mee gevallen. De ingreep heb ik helemaal kunnen zien via de OK lamp, ik vond dit een mooie ervaring en ook bij een keizersnee krijg je, je kindje een aantal minuten bij je. Mijn man werd overal heel erg bij betrokken voor, tijdens en na de geboorte van ons kindje. Het Ok personeel heeft ook super mooie foto's voor ons gemaakt, wel met onze eigen camera. Wat ik jammer vond is dat je niet gelijk met je man en kindje mee kan naar de kraamafdeling, ik heb 1,5 uur op de uitslaapkamer gelegen i.v.m een lage bloeddruk. Ik ga niet zeggen dat het nadien pijnloos is want dat heb ik niet zo ervaren de eerste keer dat ik weer uit bed moest (de volgende dag) heb ik echt op mijn tanden moeten bijten, maar bij dag drie loop je al weer rond, wel niet zo snel maar het gaat. De eerste week blijf je wel een zeurderige pijn houden, maar dat is vooral bij opstaan en in bed gaan en hoesten of lachen. Nu na drie weken doe ik eigenlijk alles al weer, en loop ik vrolijk door dorp achter de kinderwagen. Ik weet dat iedereen het anders ervaart, maar ik hoop dat je net zo snel hersteld als ik en dat je een mooie kraamtijd mag hebben laat je lekker verwennen door de kraamhulp.
Succes!

Groetjes marian

Hoi,

Ik ben 6 jaar geleden bevallen van mijn zoontje en deze lag ook in stuit. Bij mij hebben ze niet eens geprobeerd om het kind te draaien. Ze hebben gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Ik ben gewoon van mijn zoontje bevallen, dus geen keizersnee. Ik vond de bevalling wel meevallen, het deed geen pijn. als het kan zou ik lekker op de normale manier bevallen en mocht het echt niet lukken dan kan een keizersnee altijd nog.

Sterkte Mandy
xxx

Terug
Bovenaan