stuitligging

hoi,

ik heb ook een stuitbevalling gehad. toen ik voor het eerst hoorde dat mijn kindje   in stuit lag, had ik meteen zoiets van, doe mij maar een keizersnede,
toen ik wat meer geinformeerd was toen ben ik gelukkig wel van mening veranderd. en heb gekozen om eerst een draaipoging te proberen, wat jammer genoeg niet lukte. buik was aan de kleine kant en kindje best wel groot. heb er trouwens geen spijt van dat ik het heb geprobeerd.
drie weken voor de uitgerekende datum ben ik bevallen van een zoontje. ik vond het heel erg meevallen. ze zeiden in het ziekenhuis dat ik een droom stuitbevalling had, kan me wel leukere dingen voorstellen, maar het zal wel.
wat ik wel lastig vond was om dat persen tegen te houden. je krijgt onwijze drang om te persen.
nou ja heel veel succes in ieder geval

monique

hoi,
merk dat ik hier de update niet heb gedaan (wel op jan.forum). Draaipoging is niet gelukt, ook de alternatieven niet. En er is gebleken dat ons kleintje niet in stuit maar in dwarsligging ligt. Er is dus geen andere keuze dan een (geplande) keizersnee. Ik heb me er ondertussen geheel bij neergelegd. Als ons kleintje maar gezond ter wereld komt he!! GElukkig is het in het zh waar ik heb gekozen kraamsuites, waar je ook na keizersnee terechtkomt. Partner mag 24 u per dag bij je zijn, kindje ligt bij je op de kamer, eigen douche en toilet, badje voor kindje is aanwezig  en bezoek mag je regelen zoals je thuis zou doen. Dus binnen de muren van t zh de zorg die je nodig hebt en toch de huiselijke sfeer.
Groetjes, mira

Hallo.Ik kwam erachter dat mijn zoon in een stuit lag op het moment da tik aan het infuus ging om de weeen op te wekken ivm het hellp-syndroom.Het kontje was al en paar  maanden ingedaald en werd voor het hoofdje aangezien.Moest dus op het moment zelf beslissen wat ik wilde.Heb op aanraden van de gyn. gekozen voor een vaginale bevalling.Helaas woog mijn kind 8 pond en kwam het hoofdje niet meteen,wat het echt heel erg spannend maakte.Giel is gelukkig helemaal gezond geboren,alleen ik heb wel een totaal-ruptuur en moest onder volledige narcose gehecht worden.

Terug
Bovenaan