Stuitligging

Hoi Rosan,

Ik heb as dinsdag een versie poging, mijn kindje ligt ook in onvolkomen stuit kontje beneden voetjes omhoog bij het hoofdje.
Ik heb gevraagd of ze de draaipoging met weeenremmers doen maar dat deden ze daar niet ben dus benieuwd hoe het gaat.
Ik had 30% kans dat het ging lukken.
had wel genoeg vruchtwater en kindje is niet zo groot is geschat op 2500 gram ben nu 36 weken zwanger.

Als het niet lukt prevereren ze een natuurlijke bevalling omdat dit minder risico's met zich meebrengt dan een keizersnede. dit is uit de nieuwste onderzoeken gebleken.

Maar ik hoop natuulijk ook dat het draaien gaat lukken! Hoop dat voor jou ook!

@Jill80,
Mijn kindje ligt indd ook in een onvolkomen stuit, dat was wel de meest gunstige stuitligging heb ik begrepen..
Ik weet nog niet wanneer en hoe en wat er gaat gebeuren bij mij. Best wel vervelend! as maandag hebben we een gesprek hierover met de verloskundige en dan horen we meer. Ik ga ervan uit dat ze wel een draai poging gaan doen, omdat de gyn heeft gezegd dat er nog genoeg vruchtwater en dus ruimte is. Verder ben ik ook erg benieuwd wat voor kansen er zijn dat het gaat lukken. Ik vind het erg spannend allemaal, maar hoop zoo dat de kleine nog gaat draaien!!! En dat hoop ik voor jou ook! Ik kan echt opzien tegen de keuze keizersnede of stuitbevalling..

We houden elkaar op de hoogte!!!

@Joyce
Bedankt voor je tips!! Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik hou je op de hoogte!!
En indd ik hoop echt dat mijn kleine ook nog wil draaien, net als bij jou! Ik snap echt dat je heeeel blij bent :D

En de rest allemaal bedankt voor de reacties!! Pfff ik begin het steeds spannender te vinden! Ga nu maar even proberen om lekker te ontspannen.

Ook van deze kant succes gewensd!

Wil wel nog even zeggen dat ik bij de eerste een keizersnede heb gehad (niet vanwege stuit, maar vanwege niet ingedaald na 42,5 weken, geen ontsluiting, nix, nada) en dat ik daar goede herinneringen aan heb, dus mocht dat het geval zijn dan hoop ik dat je het over je heen laat komen en alsnog geniet!

Hi Rosan,

Mijn acupuncturiste in Groningen is er goed en kan ook kindjes omdraaien. Was bij ons gelukkig niet nodig. Ze vertelde zelfs dat ze het mijn man kon leren (omdat wij inmiddels niet meer in Groningen wonen maar in Leiden)

Meta Hiemstra heet ze, ze staat in het telefoonboek

Andere acupuncturisten kunnen het vast ook.

Succes!

Heej Rosan,

Laat je niet gek maken hoor, linksom of rechtsom komt het kindje er echt uit! Ook met stuitligging kun je prima en veilig bevallen via de natuurlijke weg. En fijn dat er anders iets als een keizersnede bestaat!

Maar ik snap dat het even spannend is, probeer je zinnen lekker te verzetten, wie weet komt alles voor die tijd nog goed en draait het alsnog, met of zonder hulp.

Succes!

Blossom

he Rosan, komt vast goed meid, je kleintje draait vast nog wel uit zich/haar zelf. Je hebt nog een maand toch? Niet druk maken, en anders komt die kleine echt wel gezond en sterk op de wereld.
heb er vertouwen in.

liefs nath

Terug
Bovenaan