stuitligging

Hallo,

mijn baby ligt in een stuit, iemand hier ervaring mee?
Ik ga proberen in eerste instantie natuurlijk te bevallen, maar moet rekening houden met een keizersnede. Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes michal

Hey Michal,
Onze baby lag met 36 week ook nog in een stuit.. Wij konden nog een versiepoging laten doen (draaipoging) alleen geheel onverwacht bleek met 37 week ons kleintje toch uit zichzelf nog gedraaid te zijn.

Kunnen jullie ook nog een versiepoging laten doen? Laat je iig goed informeren over alles. Ook over de keuze stuitbevalling of keizersnede. Op internet is heel veel te vinden, maar dat raad ik je niet aan. Want dat zijn veelal spookverhalen waar je niet blij van word. Dus gesprekken aangaan met je vk en gyn!! Die kunnen je het beste informeren en je helpen met je keuze.

Succes met alles!
Liefs rosan

Wat ook wel eens wil helpen is een natuurlijke draaiing van je baby. Als je regelmatig op je rug gaat liggen met je bekken hoger dan je middenrif (torentje bouwen van kussens), dan krijgt je baby even lekker de ruimte. Soms draait het dan uit zichzelf!

Een versie poging is bij mij niet mogelijk i.v.m. weinig vruchtwater. Vandaar dat ik nu geen andere keuze heb dan natuurlijk te bevallen of een keizersnede.
Vandaar ook mijn vraag of iemand heir meer ervaring mee heeft.

Ohya inderdaad... wat Blossom zegt! Of elke dag even 10 minuutjes op je handen en knieen zitten, zo krijgt de baby ook lekker de ruimte om nog zelf te kunnen draaien..

En wat ik zelf ook steeds heb gedaan is het muziekdoosje laag bij mn buik afspelen. Wie nie waagt, die niet wint! Onze baby reageerde er heel sterk op en heb het idee dat dat wel de doorslag voor het nog zelf draaien heeft gegeven.. Omdat dat vlak daarna is gebeurd!

Succes meid!

Oh ik lees net je berichtje hierboven! Sorry daar heb ik geen ervaring mee... Vind je het een lastige keuze? Wat adviseert de gyn??
Ik heb gehoord dat een stuitbevalling de meeste risico's geven voor je kindje en een keizersnede de meeste risico's voor de moeder.
Denk dat je moet kiezen waar jij je het meeste prettig bij voelt! En natuurlijk is het belangrijk wat de gyn je adviseert, want hij heeft ervaring en kan jou situatie het beste inschatten...

Succes met kiezen!
Liefs rosan

Ik heb ook moeten kiezen.
Ik kies voor keizersnede, omdat dat minste risico voor kind met zich mee brengt.
Ook al ben je als moeder wel wat langer aan het herstellen. Maar kan ook dat met stuitbevalling toch een keizersnede wordt.
Succes met de keuze.

Terug
Bovenaan