stuitligging

Hai ik ben 10 jaar geleden bevallen met een stuitbevalling nou ze is gewoon geboren
wat ik verschrikkelijk vond was dat de gyneacoloog had geprobeerd haar te draaien dat deed echt verschrikkelijk veel pijn maar de bevalling ging super ze mogen het kindje alleen niet gelijk opvangen omdat het dan kan schrikken en de armen omhoog kan doen en dan vast kan komen te zitten tenminste dat heb ik me laten vertellen
maar ik zou het zo weer doen hoor als ik een stuitligging had
succes ermee

liefs

Mijn zusje is twee weken geleden met een keizersnede bevallen van een stuitkindje. Het viel haar reuze mee. Ze hebben het nog geprobeerd te draaien met 36,5 week, maar dat lukte niet (eigenwijs kind waarschijnlijk :)).
Je zou nog bij de gynaecoloog kunnen vragen naar moxatherapie (soort hitteacupunctuur). Muziekdoosje schijnt ook te kunnen helpen, net als goed de ruimte geven.
Verder kun je niets anders dan alle voors en tegens wat betreft keizersnee/natuurlijke bevalling tegen elkaar afwegen en met elkaar een beslissing nemen.

Succes!

hoi,
ik had het zelfde.het was mijn 3de altijd naar beneden opeens boven de 30 weken billen naar beneden.
draaiversie gedaan,in die paar dagen was mij vruchtwater afgenomen,toch geprobeerd enige wat lukt is haar uit mijn bekken te halen maar het omdraaien ging niet meer,ik verging van de pijn.daarna ging mijn bloeddruk omhoog en kreeg in weeen .dus poging 2 mocht niet meer.
mij raden ze toen aan een stuitbevalling,omdat het klein kindje was en was mijn 3de bevalling en andere 2 waren zo geboren.
moet idd in 1 perswee komen.maar meestal zetten ze dan een knip.
ik heb opeens voor gekozen om toch een keizersnee te doen omdat ik elke keer zo bang was dat opeens me bevalling in gang zou gaan als me man op zijn zou zijn.me zoontje was er binnen 45 min en 3 persweeen.
en inleiden deden ze niet.
maar ik heb flink zitten huilen in het ziekenhuis.lag ik dan plat in bed met een katheter in.kon me kind niet pakken.werd gewassen op bed,alles werd verzorgd,tot kind verzorgen en me pillen.1ste avond morfine gekregen,kon langer in bed blijven kon van de pijn en lage hb me bed niet uit komen.
extra zorg gekregen van 10 dagen.mag 6 weken niet auto rijden niet zwaarder dan je kind tillen.
heb een tijd gehad dat ik me zwangerschapsbroeken aan moest omdat die onderbuik gevoelig is,leek wel schuurpapier wat over me buik ging als ik een gewone broek aan had.
heb nog weleens last van me litteken.
ze gaan door 7 lage heen snijden.
dus heeft echt tijd nodig om te helen.
het gaat erom dat je erachter staat.
de gyn vertelde wel zodra je bevalling niet soepel gaat en met jouw gaat het minder of met de kleine ga je al naar de o.k .bij gewone bevalling zoude ze afwachten maar bij een stuit wachten ze niet.
kan 1 dingen zeggen ik heb er spijt van dat ik het niet heb geprobeerd.had toch liever een knip dan een snee van 14 cm op me buik.
ga je gewoon achterna.
succes.
gr marjan

Terug
Bovenaan