Stuitligging

Hoi Dames.

Ik ben vandaag 33+2 zwanger uitgerekend op 1 juli, vandaag controle gehad bij de verloskundige, ons frummeltje lag steeds mooi met het hoofdje naar beneden, nu is hij/zij gedraait en ligt in stuit...
Hopelijk draait ie nog, 1 juni hebben we ligging/groeiecho, als ie dan niet gedraait is moet ik naar de gyneacoloog en gaan we verder kijken en kijken of ze ons frummeltje kunnen laten draaien..
Spannend dus!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Liefs Daisy

Geen ervaring mee maar op de een of andere manier ben ik erg bang dat mijn kindje ook in een stuit zal liggen.. Hij is nog steeds niet ingedaald (ben bijna 32 weken) en de vk doet er erg makkelijk over.. Bij een tweede schijnt het niet verplicht te zijn dat ze indalen?? Houd me op de hoogte, ben benieuwd wat ze gaan doen!

Hoi, Mijn tweede lag tot de dag van bevalling dwars. Hij draaide zich tijdens de weeen. Was geen prettig gevoel. Ben binnnen een uur toen bevallen. Nu ligt de derde in stuit, de gyn heeft al geprobeerd om hem een zetje te geven zodat hij zich draait maar tot nu toe te vergeefs. Ik wacht rustig af tot de dag van bevalling, er kan echt vanalles gebeuren. Het draaien van de kleine valt best mee. Ik vind het vooral onprettig wanneer hij dwars komt te liggen, daarna valt het reuze mee. moet je alleen hopen dat hij blijft liggen in die positie. Veel succes met je verdere zwangerschap en bevalling

Hoi,

ons meisje ligt overdwars, een zogenaamde dwarsligger...dinsdag a.s. hebben we gesprek met gyn (ik ben nu 33w2d), zij wil dan een versie bespreken (draaien van de baby), maar mijn man en ik hebben het erover gehad en dit gaan wij niet laten doen. Het heeft mij 4 jaar gekost om zwanger te raken en aan een versie zitten voor een baby risico's, vroegtijdige bevalling, kindje kan in stress raken en het is mijn eerste zwangerschap, dus er is erg weinig ruimte. Dus wij laten het gaan en als zij niet draait, wat wij vermoeden want ligt hele zwangerschap al in deze houding, dan wordt het een keizersnede..ook daar kleven risico's aan, maar meer voor mij dan voor de baby..

Mijn zus heeft overigens bij haar 3e kindje een versie gehad, 2e keer ging het goed en bleef de beeb liggen, maar zij kan wel begrijpen waarom wij dit niet willen laten doen...

Overigens blijft slechts 3% van de beebjes verkeerd liggen, dus de kans is nog groot dat je kindje alsnog gaat draaien hoor...ik hoop het ook, maar zo niet dan niet..

Mijn 2e lag ook in een stuit en ze hebben het toen wel gedraaid! Ik ben niet kinderachtig en heb een hoge pijngrens, maar de tranen liepen over mijn wangen, mijn buik was een paar dagen later bond en blauw, kortom ik heb het niet als fijn ervaren.
Nu ligt onze baby weer in een stuit maar ik ben pas 30 weken en volgens de verloskundige heeft ze nog ruimte om te draaien. Ik zit hier erg op te hopen, want ik zou er als een berg tegenop zien om het te laten draaien en tja...wat als het niet draait?! Een stuitbevalling of een keizersnede....Eerlijk gezegd zie ik het beide niet zo zitten....Ik duim maar dat 't draait en ik niet voor keuzes kom te staan!

Hoi Daisy

Mijn jongste hebben ze ook geprobeerd te draaien. Hij lag in een half onvolkomen stuit. Een been omhoog en een dwars, halve kleermakerszit.
Ik was best zenuwachtig voor de draaipoging, het deed ook best zeer. Ik heb heel hard in mijn man zijn hand geknepen maar het was te doen. Mijn buik was niet blauw of beurs nadien.
Het zal bij iedereen anders zijn, iedere huid en buik is anders.
Bij ons ging het draaien dus niet doordat hij zijn benen niet op de traditionele manier had zitten.

Ik hoop voor jou dat je kleine nog draait.

Terug
Bovenaan