Stuitligging

Jeetje, maak je je daar nu al druk om? Zou het even na moeten lezen in mijn dagboekje van de vorige keer, maar volgens mij draaide mijn dochter nog volop tot zo'n 35 weken. Ik heb het geweten, dat was zeer onprettig in mijn buik..! En dat indalen, bij mijn laatste controle bij de vk ongeveer een week voor de bevalling was ze nog niet ingedaald, en dat was geen enkel probleem. Dat indalen gebeurt vaak ook pas tijdens de bevalling. Het enige waar je in dat geval rekening mee moet houden is dat als de bevalling begint met het breken van je vliezen en de baby is niet ingedaald, je plat op bed moet blijven liggen. Maar in mijn geval moesten mijn vliezen op het laatste nog gebroken worden dus daar was geen sprake van.

Kortom, volgens mij is er echt nog tijd genoeg voor de baby om te draaien en dat indalen heeft helemaal geen haast!! Succes!

bedankt voor jullie reacties! Ik weet dat ie nog kan draaien, en hoop ook dat ie dat nog gaat doen.

@rollie85
ik maak me niet druk, maar vind het wel spannend.. Mja dat vind k van heel de zwangerschap en bevalling ook al zal hij nog draaien,zo'n 1e zwangerschap is toch maar afwachten want je weet niet wat je te wachten staat.aangezien het de eerste is ben ik gewoon benieuwd naar andere ervaringen.

Ik breek effe in.

@betty een 2e hoeft inderdaad niet perse in te dalen. Kreeg ik vorige week van de gyn te horen.

@Yosha Ik heb dus ook een dwarsligger (net als de oudste) Een versie heeft volgens mijn gyn geen enkel nut, omdat ze dan toch nog niet vast liggen. De oudste draaide nog met 38 weken. Ik ben nu ook 38 weken en deze ligt nog steeds dwars. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij nog wel draait. In het ziekenhuis maken ze zich er nog niet druk om en daarom ikzelf eigenlijk ook niet. Dus als je een versie niet ziet zitten, niet laten doen dan. Ze kunnen er alleen uit als ze of de ene kant of de andere kant op gaan. Was bij de oudste ook bang voor een keizersnee. Maar hij koos eieren voor zijn geld en draaide netjes en daalde daarna ook vrij snel in.

Geldt voor alle dames. Ze kunnen nu nog alle kanten op hoor. Als ze nog niet ingedaald zijn, kunnen ze spontaan goed gaan liggen.

Terug
Bovenaan