sub totaal rubtuur

met mijn vorige bevalling (09-09) had ik een sub totaal rubtuur. Gelukkig is deze heel mooi genezen en had ik er snel geen last meer van..Doorbijten en op harde stoelen gaan zitten om tegendruk te geven..
Nu ben ik weer zwanger, wie weet of er kans op herhaling is? Ik had er niet veel last van, maar fijn is het ook niet..Dus ik zit er niet op een herhaling te wachten!

Groetjes,
Liesje

Een vriendin van mij heeft 2 kindjes maar bij beide een sub-totaal rubtuur gehad. als zij nu nog eens zwanger raakt mag ze niet meer op de natuurlijke manier bevallen. bij haar is de kans wel vergroot.

Ik weet niet dat voor alle vrouwen dan geldt, maar bij haar was het wel zo!

bel anders de vk of de huisarts die hebben er meer verstand van!

Heb zelf ook een subtotaal ruptuur opgelopen bij mijn eerste. Volgens mijn vk krijgen vrouwen na zo'n ruptuur preventief een knip om een nieuwe te voorkomen.

Hoi liesje,

Ook ik heb een subtotaal ruptuur gehad (au!). Tegen mij is er toen gezegd dat er idd bij een volgende bevalling zowieso een knip gezet moet worden. Je moet het er wel met de VK over hebben, want als je dat niet doet, heb je gegarandeerd weer een subtotaal of totaal ruptuur.

Ik heb geen ervaring met een subtotaal ruptuur. Maar wel met een knip, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het zetten van de knip heb ik niet gevoeld. Het hechten gebeurt onder verdoving en na 7 dagen de hechtingen eruit en had ik nergens last meer van.

Ik heb bij mijn vorige bevalling een totaal ruptuur opgelopen dubbel door de kringspier heen.
Ben toen gehecht op de ok en heb eigenlijk geen last van de hechtingen of iets dergelijks gehad.

Ben nu 39wk+3dgn zwanger en nu doet het littekenweefsel wel pijn en het jeukt.

Ik word 1 dezer dagen ingeleid...en dit zijn de afspraken die ik heb...

1. bij voorbaat voor het persen een knip..(ben vorige keer 2x geknipt niks van gemerkt...ze verdoofde het)

2. sowieso op medische indicatie bevallen en dus niet thuis

3. geen kunstverlossing dan wordt het een keizersnee

4. duurt het te lang, dan keizersnee

5. ligt het ook maar iets scheef met het hoofd, dan keizersnee

Ook zeiden ze steeds dat je niet een al te groot kind mag baren.
Mijn geluk is dat Nova ook 8 pond was bij de geboort, want dit kindje was vandaag al 4014 gram met uitloop van 590 gram dus kan ook 4604 gram zijn.
Omdat ik geen last heb gehad van totaal ruptuur proberen wij daarom gewoon te bevallen.

Hoop je wat antwoorden te hebben kunnen gegeven.

Hier nog een ervaringsdeskundige. Bij mijn eerste bevalling heb ik een totaalruptuur opgelopen die op de OK gehecht moest worden. Bij mijn tweede bevalling was ik ook erg bang voor een herhaling, maar toen werd er op tijd een knip gezet. Als ik heel eerlijk moet zijn, vond ik zelfs het herstel van de knip vervelender dan het herstel van de ruptuur. Ik zou het in ieder geval navragen bij je vk, zij kan je waarschijnlijk wel gerust stellen.

Terug
Bovenaan