sub totaal rubtuur

Hier nog een ervaringsdeskundige. Bij mijn eerste bevalling heb ik een totaalruptuur opgelopen die op de OK gehecht moest worden. Bij mijn tweede bevalling was ik ook erg bang voor een herhaling, maar toen werd er op tijd een knip gezet. Als ik heel eerlijk moet zijn, vond ik zelfs het herstel van de knip vervelender dan het herstel van de ruptuur. Ik zou het in ieder geval navragen bij je vk, zij kan je waarschijnlijk wel gerust stellen.

Hier ook een subtotaalruptuur bij mijn eerste. Mijn tweede ging zo snel: 2,5 uur ween en 1 perswee, waarbij er helemaal niet gecoached is. Ik had maar 2 hechtingen. Van tevoren eigenlijk niks afgesproken daarover. Het kan dus ook gewoon goed gaan.

Praat er idd even over met je vk wat haar ervaring is.

Veel succes met je bevalling!

bij de eerste had ik ook een sub totaalruptuur inderdaad niet prettig maar alles is goedgekomen
bij de 2de was ik inderdaad erg bang om weer zo ver of verder uit te scheuren.
de bevalling ging alleen zo snel 3 persweeen en toen was onze kleine meid er al.
heb deze keer alleen een klein perineumscheurtje wat niet eens gehecht hoefde te worden.

succes en groetjes indra

Hier nog een ervaringsdeskundige. Bij mijn eerste bevalling had ik een totaal ruptuur. Bij mijn tweede bevalling was ik daar dus ook weer bang voor. Gelukkig ging deze bevalling wat sneller en was het kindje kleiner, waardoor het allemaal wat makkelijker ging. Wel is er preventief een knip gezet, om herhaling te voorkomen. Achteraf kan ik eigenlijk zeggen dat het herstel van de knip pijnlijker was en langer duurde dan het herstel van de ruptuur. In ieder geval is het goed om het met je vk goed te bespreken, zij kan je waarschijnlijk ook geruststellen.

Hoi dames,

Ik heb bij mijn eerste een knip gehad,op dat moment niets van gevoeld maar mijn god nadien!
Ik heb dus een jaar nadien een hersteloperatie gehad en kan je vertellen dat is geen pretje,ik ben nu 26 weken zwanger van de tweede en doodsbang voor weer een knip.
Ik wil niemand bang maken maar voor iedereen is het nu eenmaal anders.

groetjes

Hoi,

Ik heb bij mijn eerste bevalling een behoorlijke totaalruptuur opgelopen. Ik ben op de ok gehecht. Deze is gelukkig heel erg goed genezen. De vk zei tegen mij dat bij een evt. 2e een knip gezet wordt. Maar na mijn eerste ervaring ben ik zo bang geworden om te bevellen dat ik met mijn gyn heb afgesproken dat ik evt. mag kiezen voor een kz.

Succes!!

Groetjes Natasja

Hoi Liesje,
Ik had bij mijn eerste bevalling een totaalruptuur. Leek eerst subtotaal te zijn, maar bleek toch een totaalruptuur. Ben vakkundig geholpen op ok.
Bij tweede bevalling weer gewoon thuis bevallen. Had een superverloskundige die me erg goed hielp! Ze vertelde me van te voren dat een totaalruptuur bij de eerste bevalling niet hoeft te betekenen dat je dit weer opnieuw krijgt. Ik vond het natuurlijk wel erg spannend. Maar de bevalling is goed gegaan en ben zonder knip bevallen, met slecht een klein scheurtje: 1 kleine hechting. Het kan dus echt!
Laat je dus niet afschrikken door allerlei verhalen, alles is mogelijk!
Veel succes!

Terug
Bovenaan