Subsidie aanvraag

<p>Goeden avond,</p><p>Zijn er ouders die ervaring hebben met aanvragen van subsidie voor de opvang, of de regels/voorwaarden hier van kennen.</p><p>We krijgen geen kinderopvang toeslag, dus proberen we subsidie aan te vragen, maar er word heel moeilijk gedaan hier over, door gemeente en de opvang. </p><p>Alvast bedankt voor de reacties,</p>
 
Waarschijnlijk omdat er voorwaarden aan de kinderopvangtoeslag verbonden zijn, en dit niet voor iedereen van toepassing is. Verder onze zaak niet echt denk ik, ook niet helemaal d'r vraag.


Wat jammer dat ze er moeilijk over doen! Wat ik in ieder geval weet is dat het voor kinderen vanaf 2 jaar is, de opvang de subsidie aan moet vragen (jullie als ouders niet volgens mij), en je idd geen recht mag hebben op toeslag.

Maar de exacte procedure kan per gemeente verschillen, dus zij zijn toch echt degenen die dit aan je moeten uitleggen.

Wellicht heeft de opvang (of de medewerker aan woe je het gevraagd hebt) er nog niet veel mee te maken gehad, maar de gemeente zou de voorwaarden toch wel moeten weten.
 
Ik zie wel dat dit niet haar vraag is, maar ik heb zelf geen idee waarom je geen toeslag zou krijgen. Vandaar dus mijn vraag. Maar zal dan wel mijn onwetendheid zijn. @gebruiker, hopelijk is er een oplossing. Succes! :)
 
Hier hebben wij recht op die subsidie. In onze gemeente is dit subsidie vanaf 2.5 jaar. Dit is vanaf 2 dagdelen opvang. En ik heb er recht op omdat ik niet werk en het 'voorbereiding op de basisschool' betreft.  De toeslag is voor de peuterspeelzaal.  En de peuterspeelzaal vraagt dit aan. Ze hebben dan een jaaropgaaf nodig daarvoor. 
 
Als 1 van de 2 ouders niet werkt krijg je inderdaad geen kinderopvangtoeslag. Meestal gaan deze kindjes toch vanaf 2-2,5 naar de peuterspeelzaal. Bij ons is het zo dat als 1 niet werkt je andere tarieven krijgt en de subsidie dus door de peuterspeelzaal zelf geregeld wordt. Als ouder betaal je dan dus gewoon het lagere tarief.
 
Terug
Bovenaan