suiker prikken?

he meiden, net bij vk geweest alles zag er goed uit, maar met de 20 wk echo had ze al gezegd dat kindje wat groter dan gemiddeld was. Nu was de vk toch al van plan suiker bij me te laten prikken, maar nu moet ik zeker weten.
Iemand van jullie dit al gedaan?
dit gebeurt rond de 24 wk. Of iemand bekend met zwangerschap suiker?
Hoor graag jullie bevindingen.

gr. nath

hoi nathalie,

ik moet ook in de 24e week suiker laten prikken en ze gaan ook 2 buisjes bloed afnemen. ze willen gewoon kijken of het niet te hoog is omdat het kindje dan te hard kan groeien en te groot word.
ik krijg ook nog een groeiecho zo rond de 30 weken. bij mijn vorige zwangerschap ook gehad maar toen was het ook allemaal goed dus ik maak me geen zorgen.

je moet er wel voor zorgen dat je die dag niet teveel zoetigheid gaat eten want dan kan het extra hoog zijn. en dat is niet de bedoeling.. dan kan het zijn dat je een bepaald dieet moet gaan volgen.

ik ga eind deze week week laten prikken. ben donderdag 24 wk. ben zeer benieuwd.

liefs, Christien

hey,

ik moet ook woensdag gaan prikken. val vanwege mijn gewicht in de risicogroep.
Ik moet eerst gewoon ontbijten, en dan 1 tot 1.5 uur later bloed laten prikken.

Ik moet dus niet met hagelslag maar met kaas ontbijten :p

Ik maak me er niet zo druk om. Ben juist blij met extra controle. Weet je gelijk als het mis is wat je moet doen.
Ik ben echter pas 22 weken morgen. Maar moet het gedaan hebben voor volgende week, want dan is mijn volgende afspraak bij vk...

Liefs,

T

he Christien,

thanx voor je reactie, gewoon uit voorzorg dus. Was jou kindje ook wat aan de grote kant dan? Of standaard onderzoek? Zeker ranzig he dat drankje? Lijkt mij ook drama omdat ik het idee heb dat ik binnen half uur moet eten nadat ik wakker word anders ga ik van mijn stokkie.

laat je even weten hoe het was?

liefs nath

He T.

Laat je ook even weten hoe het was? Ik moet echt nuchter zijn zij ze. Maar hoef niet het speciale dieet te eten. In het boekje wat ik kreeg stond het wel, en dan ook echt 3 dagen lang.

Ik maak me niet zozeer druk, maar je vraagt je wel dingen af. Inderdaad beter om het te weten.
Alles voor de gezondheid van het kindje toch!

liefs nath

hoi nathalie,
nee ik hoef dat drankje niet maar ik moet wel nuchter zijn net als jouw.. ze gaan een dagcurve afnemen zo heet dat.. zo kunnen ze zien hoe hoog het suiker is in je bloed.
(ik werk in verzorgingshuis en daar moeten we dat regelmatig doen bij mensen.) ik weet dus ook wat ik moet doen als het te laag of te hoog is.. (dit zijn wel vaak mensen die diabetes hebben.)
niet dat je dat kan hebben maar omdat je kindje aan de grote kant is heb je er kans op..

bij mij en waarschijnlijk ook bij truckerbabe doen ze het omdat we wat zwaarder zijn en ons BMI te hoog ligt. daardoor zijn ze bang dat het kindje heel hard gaat groeien.

bij mijn zoontje was alles goed en was er geen reden om te denken dat hij te groot zou worden. hij woog bij 16 dagen over tijd!! 3975 gram dus bijna 8 pond. en dat is niet super groot ofzo.. maar ik heb mooi wat extra echo's van hem hihi.. das wel weer erg leuk!! en ik moet nu ook weer extra groeiecho's laten maken.

bij mijn moeder die ook vrij fors is hebben ze de laatste 3 kinderen eerder gehaald omdat ze toen al aardig groot waren.. en dan moet je denken aan zo 38,5 week dat ze het gaan halen.

maar laat het allemaal op je af komen niks om je zorgen om te maken!! gewoon extra controle.

ik ga vrijdag prikken..
nu eerst ff lekker uit eten met mn man en daarna in een hotel.. even lekker met zn tweetjes. zoonlief gaat naar mn zwager en schoonzus.

liefs, Christien

hey,

wat kan je het goed uitleggen zeg Christien! Heeft inderdaad met mijn gewicht te maken. En, zo zat ik later te bedenken, misschien ook wel met mijn blaasontstekingen? Want aangezien ik er twee achter elkaar kreeg. Als je diabetes hebt is je plas toch ook zoeter? En dus een betere bron voor bacgtereien? Of heeft dat er niets mee te maken?

Nou ja, maakt ook niet uit. Had voor de zekerheid vk nog even gebeld. Maar ik moest echt eerst ontbjiten, en dan 1 tot 1.5 uu rlater bloed laten prikken.. Vreemd dat het overal zo anders is.

Zonde trouwens ook van ht formulier. Heel formulier, en dan 1 kruisje voor glucose :p

Liefs,

T

Terug
Bovenaan