Suiker

Hallo allemaal, na heel onderzoeken ed. dachten we nu eindelijk te kunnen genieten van onze 2e zwangerschap. Ben bijna 28 weken en werd vanmorgen gebeld dat mijn suiker veel te hoog is. Boven de 10. As. dinsdag moet ik naar het ziekenhuis en ben ik benieuwd wat ze daar verder gaan doen. Ben zo bezorgd om het kindje!!! Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes
Patty

Hoi Patty

Ik persoonlijk gelukkig niet, maar mijn buurvrouw wel. Zij moest de laatste 3 maanden ongeveer dagelijks bloedprikken (zelf met een aparaatje) en goed op haar suiker letten, dus vooral veel suikervrij.
Na de bevalling was ze het ook zo weer kwijt.

succes en sterkte

Hee Patty,

Mijn eeste kind bleek na de geboorte 9 pond te zijn. Daar had niemand een vermoeden van. Gelukkig was wel alles goed met hem en mij.
Maar ik wordt nu wel extra op suiker geprikt om evt problemen voor te blijven.
Vorige week is er weer geprikt, ik heb geen telefoon gehad, dus wie weet valt
het mee.
De baby ligt wel ruim een week voor op groei, wat er op kan duiden dat mijn suiker aan de hoge kant is.
Even afwachten dus.

Ik heb geen ervaring met jouw vraag, ik ben wel erg benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen/gaan doen.

Succes!

Groetjes Manda, 28.4

hey patty,

ik ben 3 weken terug geprikt op suiker en dit was ook aan de hoge kant, ik heb nu al 3 weken een dieet van de vk en moet morgen weer opnieuw prikken, als het dan nog steeds hoog is moet ik ook naar het ziekenhuis, wel moet ik zoiezo volgende week voor een groeiecho naar de gyn. mijn 2e kindje was ook bijna 9 pond en met suiker heb je ook een grotere kans op een wat groter kindje. dus bij mij is het afwachten op de waardes morgen, ik ben benieuwd wat ze bij jou precies gaan doen in het ziekenhuis.

sterkte ermee!

groetjes susanne
(29 wkn + 3 dgn)

hallo Patty,

ik ben eigenlijk van het maart forum maar lees overal wel een beetje mee.
Ik had tijdens mijn 2ezwangerschap ook last van zwangerschapsdiabetus. Ik kreeg eerst een dieet mee en moest me 3 keer per dag  prikken in mijn vinger om te kijken hoe hoog mijn  suiker was.  Gelukkig kon in het met een dieet  goed onder controle houden, maar mocht dat niet het geval geweest zijn dan moest  ik ook insuline gaan spuiten (maar  zover is het bij mij  niet gekomen)  Er zit wel een voordeeltje   aan het hebben van suiker je krijget namelijk elk bezoek aan de gyn een groeiecho. Je ziet je kleintje dus heel veel.
Bij zwangerschapsdiabetus kan je een groot kind krijgen omdat hij of zij veel suikers binnenkrijgt en dit opslaat als vet, ook is  er een kans dat de placenta op  het eind van je  zwangerschap niet meer goed functioneert. Ook moet je in het ziekenhuis bevallen en je moet mininmaal 24 uur in het ziekenhuis  blijven en controleren ze de suiker bij je kindje zijn deze niet goed dan moet hij of zij aan het infuus. Je baby heeft het zo goed gehad in je buik en is gewend om veel suikers binnen te krijgen en maakt dus ook veel insuline aan. Buiten je buik krijgt je baby veel minder suiker binnen maar hij of zij maakt nog wel veel insuline aan. (hier letten ze dus goed op in het ziekenhuis)

INa een vlotte en makkelijke bavalling  ben 30 maart bevallen van een gezonde dochter van 4080gram ,ze deed het gelijk super ook haar suiker waardes waren goed dus de volgende dag mocht te al mee naar huis.

Ik hoop dat je een beetje wat hebt aan mijn verhaal.

Groetjes Anne
mama van Levi en Jessie

Hoi,

Ik moest vorige week bloed laten prikken met een ontbijtcurve, dus nuchter komen. Bloed prikken en dan boterham eten en na een uur weer bloed prikken. Is dit standaard met 28 weken??? Ben dat vergeten te vragen...

Groetjes Mammaloes

Terug
Bovenaan