Sumatriptan en migraine

Ik gebruikte sumatriptan ook voor mijn zwangerschap. Momenteel ben ik ermee gestopt. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook minder last van migraine. Momenten dat ik er last van heb gebruik ik lavendel olie. Lavendel heeft een kalmerende werking.

Succes!

Sumatriptan mag incidenteel gebruikt worden in de zwangerschap. Het lareb doet onderzoek naar medicatie gebruik in de zwangerschap. Bij incidenteel gebruik zijn er geen nadelige effecten gevonden (Google maar een lareb en zwangerschap, en dan op sumatriptan zoeken). Er is geen onderzoek gedaan naar frequent gebruik. Dus ik zou het sowieso zo min mogelijk gebruiken 

Je mag sumatiptan zoals hierboven gezegd incidenteel gebruiken. Lareb is een betrouwbare bron; https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=139&page=1&searchArray=sumatriptan&isSinglePageResult=true&pregnancy=true&breastfeeding=false&name=Middelen%20bij%20aanvalsbehandeling%20van%20migraine%20tijdens%20de%20zwangerschap

Bij mij werd sterk afgeraden om het te gebruiken tijdens de zwangerschap. Best schokkend dat dit voorgeschreven wordt. Probeer eens je voeten in een warm bad en een koud washandje in je nek (of andersom). Door de bloedsomloop gebeurd er t eea in je hoofd. 

Ik zou het risico echt niet nemen en proberen op andere manieren de pijn te verlichten. Ik heb de 1e 3 maanden van mijn zwangerschap con-ti-nu hoofdpijn gehad. Zonder Sumatriptan heb ik nu een gezond meisje :)
Zet 'm op!??

Ik kreeg van mijn arts te horen dat ik het beter niet kon nemen, ik doe het ook niet ondanks ik af en toe ook last heb. Veel slapen wanneer dat kan, heb helaas geen gouden tips! 

Terug
Bovenaan