super verkouden tegen griep aan, en dan?

wat te doen als je heel erg verkouden bent? niet alleen snotterig, maar ook keelonsteking, onstoken holtes en veel hoesten. hoesten is irritant want door de zwangerschap krijg ik dan kokhalsneigingen. Door de onstekingen ben ik duf en heel moe. De huisarts gebeld want normaal gebruik ik naast keelsnoepjes ook kamillethee en ibuprofen tegen de onstekingen. Maar ik mag met 16wkn geen ibuprofen of vergelijkende middelen, geen hoestdrank, geen medicatie. wel paracetamol, maar dat doet niks bij mij. Mijn vriend ligt met koorts op bed, heeft een klein griepje. Nu zegt de dokter ook nog eens dat mocht ik koorts krijgen ik dat ook maar 3 dagen moet uitzieken en dan pas hoef te bellen. Ik ga dus maar heel veel kamillethee drinken, want dat werkt bij mij wat onstekingsremmend, ziek zijn is nu helemaal geen pretje en de feestdagen beginnen ook. Het is ook een beetje machteloos voelen, je weet wat werkt voor je lichaam zodat je je niet zo slecht hoeft te voelen en dan mag dat niet. zegt een dokter dat je je maar slecht moet voelen. het voelt zo niet-logisch. wie heeft er tips? hoe gaat dat bij jullie? heeft homeopatische echinea nog zin? groetjes duf konijn

Je kunt speciale hoestdrank kopen bij de apotheek... daar ff vragen. Ook hebben ze daar wel andere middelen voor griep die zwangere ook mogen. Voor homeopatische dingen moet je ook oppassen! niet zo maar nemen dat is net zoals medicijnen soms wel en meestal niet te gebruiken met zwangerschap.

iig veel beterschap. Je zou toch paracetamol als onderhouds kuur nemen, dus op vaste tijden voor een langere tijd.. ik neem trouwens om de 6 uur zo'n 1000mg zetpil paracetamol werkt dan aardig.

Ik had ook last van mijn holtes en hoofdpijn. Ik gebruik sinds een paar dagen neusspray van VSM tegen ontstoken holtes, dit mogen zwangere ook. Bij mij heeft het goed geholpen. Sterkte!

Hi,

Hier dezelfde problemen. Tegen de keelpijn eet ik dropjes, die werken verzachtend. Verder (heel vies) gorgel ik met zout, dat werkt zuiverend op de keel. Ik slik dat uiteraard niet door. Verder mag je tegen het hoesten noscapine slikken of zelfs op recept codeïne vragen bij de huisarts.

Tegen de verkoudheid mag je ook baby-neusspray gebruiken. Dit is alleen een zoutoplossing. Bijv. die van Otrivin.

En verder: uitzieken. Het is niet anders. Bij mij helpt ook veel slapen en goed uitrusten. Ik weet dat het lastig is, maar het is voor je kindje niet gezond om al die andere dingen te nemen.

Sterkte,

Gr. Tamara.

dank je wel voor alle reacties, ziek zijn is gewoon irritant, helemaal nu met kerst. winkels zijn dicht dus wat halen is er niet bij. Met kamillethee word de keelpijn en holtens iig niet erger. verder kijk ik per moment of ik een kerstafspraak nakom of niet. gezondheid gaat toch voor. groetjes

Tja, niks aan te doen.
Ben ook ziek, maar doe gewoon rustig aan.
Heb nu 1 paracetamol op, vanmiddag nog 1 en dat is het.
Gewoon veel kruidenthee drinken en rustig aan!
Geloof me, zwanger en ziek zijn is minder erg, dan wanneer je een baby hebt en ziek bent!
Dus zie het niet te zwaar in en gwoon doorgaan!

Tussistin en Tonsiotreen van VSM zijn middeltjes tegen keelpijn en hoesten die heel goed helpen en die je gewoon mag nemen.

Beterschap!

Terug
Bovenaan